به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت سنگ آهن به 120 دلار می رسد؟- 30/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در حالی که متوسط قیمت سال جاری سنگ آهن خلوص 62 درصد  بر اساس شاخص قیمت استیل ایندکس 146 دلار هر تن سی اف آر چین است، برخی تحلیلگران بر این باورند که سال آینده افت بازار چین، قیمت را به 120 دلار سی اف آر کاهش خواهد داد.

البته پیش از این برخی قیمت90 دلار سی اف آر را نیز ممکن می دانستند. علت اصلی، افزایش محدودیت صادرات از ایالت کارناتاکای هند است. گرچه هند 10 درصد از عرضه سنگ آهن جهان را در دست دارد، 80 درصد سهم بازارنقدی را داراست، در نتیجه تاثیر گذاری بالایی بر این بازار خواهد داشت.

امسال صادرات سنگ آهن هند 10 تا 15 میلیون تن نسبت به سال 2009 افت خواهد داشت و تا زمانی که صادرات از ایالت کارناتاکا ممنوع باشد سال آینده 10 میلیون تن دیگر به این رقم افزوده می شود.

از طرفی ممنوعیت صادرات بر عرضه داخلی هند هم تاثیر گذار گشته چرا که عدم توانایی در صادرات سنگ آهن خلوص بالا موجب شده تا برخی معادن تعطیل شوند. نظر شرکت های معدنی این است که صادرات سنگ آهن خلوص بالا برای آن ها سوددهی بالایی دارد.

در این بین برخی فولاد سازان از کمبود عرضه در بازار نقدی بهره برده و طبق قراردادهای فصلی در قیمت 145 دلار خرید می کنند و آن را به برخی تجار در قیمت نقدی می فروشند و در این بین 25 تا 28 دلار سود می برند.

۳۰ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۰۴
تعداد بازدید : ۶۸۳
کد خبر : ۸,۳۲۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید