به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بیشترین رکود صنعت فولاد آلمان پس از جنگ جهانی

انجمن صنعت فولاد آلمان اعلام کرد که بازار فولاد آلمان، شدیدترین رکود را از بعد از جنگ جهانی دوم در فصل چهارم سال 2008 تجربه کرد.

این انجمن در گزارشی در سایت اینترنتی خود نوشت دریافت سفارش توسط فولاد سازان آلمانی در این فصل نزدیک به 47 درصد کاهش داشته که بیشترین میزان این کاهش از سوی کشورهای اتحادیه اروپا بوده است.

همچنین طبق این گزارش، موجودی کالاهایی که بابت سفارشات در انبارها موجود است به کمترین میزان در 10 سال اخیر یعنی 9/7 میلیون تن رسیده است. این رقم در مقایسه با 2/10 میلیون تن در دوره مشابه سال قبل و 3/10 میلیون تن در سپتامبر تقریباً یک چهارم کاهش نشان می دهد.   

فدراسیون فولاد آلمان نیز در بیانیه ای اعلام کرد که تقاضای داخلی و خارجی به شدت کاهش یافته و اخذ سفارشات جدید در آلمان در دوره اکتبر تا دسامبر 2008 به 7/5 میلیون تن رسیده است که در مقایسه با 6/10 میلیون تن در دوره مشابه سال 2007 کاهش زیادی نشان می دهد.

به گزارش فدراسیون فولاد آلمان، رکود در صنعت فولاد ناشی از رکود در بخش های مصرف کننده این کالا خصوصاً اتومبیل سازی و صنایع مهندسی، کمبود نقدینگی و همچنین افزایش سطح موجودی انبارها بوده است.

انجمن صنعت فولاد آلمان اظهار داشت برخلاف رکودهای قبلی، تولید کنندگان با کاهش تولید خود سریعاً به این رکود واکنش نشان دادند. این تلاش ها می تواند موجب بهبود تدریجی شرایط بازار در نیمه دوم سال جاری شود. 

۲۱ بهمن ۱۳۸۷ ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۷۶۰
کد خبر : ۸۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید