به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تولید فولاد در چین- 26/ 10/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- به رغم اقدامات دولت چین به منظور کنترل مصرف انرژی، برآورد شده است که میزان تولید فولاد در این کشور در سال 2010 در حدود 628 میلیون تن باشد که رشدی 7/10 درصدی را نسبت به سال 2009 تجربه کرده است.

پیش بینی می شود که ظرفیت تولید و حجم واردات فولاد در چین طی سال جاری افزایش یابد. چینی ها ظرفیت تولید خود را 40 میلیون تن بالا برده اند به دنبال این امر پیش بینی می شود که ظرفیت تولید فولاد در این کشور طی سال جاری به 800 میلیون تن برسد.

ظرفیت تولید فولاد در ماه سپتامبر به منظور کنترل مصرف انرژی 9 درصد کاهش یافته بود اما پس از آن مجددا در ماه دسامبر افزایش یافت.

چین که بزرگترین خریدار سنگ آهن می باشد در سال 2010 در حدود 616 میلیون و 800 هزار تن سنگ آهن وارد کرده است که افتی 4/1 درصدی را نسبت به سال 2009 تجربه کرده است.

تحلیلگران کاهش عرضه سنگ آهن شرکت های معدنی به چین را دلیل اصلی افت واردات این کشور می دانند. حجم واردات سنگ آهن در چین در ماه دسامبر رشدی 2/1 درصدی را نسبت به ماه پیش از آن تجربه کرده و به 58 میلیون تن رسیده که بالاترین حد طی نه ماه پیش از آن بوده است.

از آنجایی که تقاضای سنگ آهن در کشورهای اروپایی زیاد بالا نیست احتمالا حجم واردات این محصول در چین طی سال جاری افزایش خواهد یافت. در این میان برخی از تحلیلگران اظهار داشته اند که با توجه به افزایش ظرفیت تولید شرکت های معدنی، احتمال افت قیمت این محصول وجود دارد.

در حال حاضر تقاضای سنگ آهن در چین با پیش بینی رشد قیمت این محصول در آینده و تکمیل موجودی پیش از تعطیلات سال جدید بالاست. قیمت محصولات فولادی نیز در این کشور به دلیل رشد قیمت مواد اولیه افزایش یافته است.

۲۶ دی ۱۳۸۹ ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۶۲۹
کد خبر : ۸,۶۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید