به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار اسلب سی آی اس در اوج- 26/ 10/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- دو هفته اخیر قیمت اسلب روسیه و اوکراین 80 دلار در هر تن افزایش داشته و به 630 دلار فوب دریای سیاه رسیده است. در کمال تعجب در فصل تعطیلات در کشور های سی آی اس تقاضا  و قیمت ها همچنان صعودی بوده است.

از آنجایی که قراردادهای فصل اول بسته شده است، به نظر می رسد بازار صادرات اسلب سی آی اس رو به انفجار است چرا همه نگران از افزایش قیمت بیشتر خرید ها را افزایش داده اند. نه تنها در بازار های همیشگی سی آی اس چون ترکیه، حوزه مدیترانه و اروپا بلکه در کشور هایی دیگر قیمت های داخلی ورق موجب شده تا نورد کاران برای خرید کالای ارزان قیمت به سی آی اس روی آورند. اسلب برزیل 680 دلار فوب عرضه شده و حجم عرضه آن به امریکا کم است  و این امر موجب شده امریکا نیز به محصول سی آی اس جلب شود.

تولید فوریه سی آی اس کاملا پیش فروش شده، و اغلب تولید کننده ها تولید مارس را 600 تا 640 دلار فوب دریای سیاه پیشنهاد می دهند. گرچه بخشی از رشد قیمت به دلیل افزایش هزینه تولید است ولی تقاضا نیز بالاست چون خریداران نگرانند هر چه بگذرد مجبور شوند بیشتر هزینه کنند.

جو بازار روشن است گرچه هنوز سوال اینجاست که این روند تا چه زمان ادامه دارد و تصحیح قیمت احتمالی تا چه حد خواهد بود. باتوجه به کمبود ذغال سنگ و رشد قیمت سنگ آهن، دو ماه آینده بازار اسلب در رونق خواهد بود.

۲۶ دی ۱۳۸۹ ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۶۱۵
کد خبر : ۸,۶۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید