به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال کاهش قیمت قراضه در اسپانیا- 26/ 10/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- نگرانی هایی در جهت افت قیمت قراضه در بازار داخلی و بازارهای بین المللی در میان تجار قراضه در اسپانیا به وجود آمده است به همین دلیل برخی از آنها با پیش بینی افت قیمت ها در آینده خواستار فروش محصولات هستند.

در حال حاضر قیمت قراضه خردشده در این کشور 350 تا 360 یورو هر تن همراه با هزینه حمل می باشد این در حالی است که قیمت قراضه کلاس ای 8 نیز به 380 تا 385 یورو هر تن همراه با هزینه حمل رسیده است. برخی از دست اندرکاران نیز پیش بینی می کنند که قیمت ها تا هفته آینده 20 یورو هر تن افزایش یابد. قیمت پیشنهادی قراضه روسیه نیز به 340 تا 350 یورو هر تن سی اف آر شمال اسپانیا رسیده است.

برخی از دست اندرکاران اظهار داشته اند که اگر چه در حال حاضر قیمت ها در بازار صعودی است اما احتمال تغییر این روند در آینده نزدیک وجود دارد.

احتمال کاهش قیمت قراضه در ترکیه نیز وجود دارد. هم اکنون 15 محموله قراضه برای صادرات به ترکیه عرضه شده است به همین دلیل احتمالا قیمت بالای قراضه ماندگار نخواهد بود.

برخی از دست اندرکاران اظهار داشته اند که در حال حاضر دلال بازی در بازار افزایش یافته و این امر منجر به رشد قیمت ها شده است. از آنجایی که رشد قیمت ها نیز سریع می باشد احتمال افت قیمت قراضه در اسپانیا وجود دارد. گزارش ها نشان می دهد که برخی از تجار در جنوب اسپانیا با پیش بینی افت قیمت ها در آینده، فروش محصولات خود را سرعت بخشیده اند.

قیمت فوب روتردام قراضه طی دو هفته گذشته 40 تا 50 دلار هر تن بالا رفته است. قیمت قراضه کلاس آ3 وارداتی نیز در ترکیه 30 تا 40 دلار هر تن طی هفته گذشته افزایش یافته است. به دنبال این امر برخی از دست اندرکاران پیش بینی می کنند که قیمت ها به بالاترین حد خود رسیده و در آینده کاهش یابد.

۲۶ دی ۱۳۸۹ ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۵۵۷
کد خبر : ۸,۶۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید