به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی MEPS برای قیمت های فولاد در آسیا

پیش بینی MEPS برای قیمت های فولاد در آسیا

به گزارش MEPS، پیش بینی می شود قیمت انواع ورق در آسیا در طول ماه فوریه تنها اندکی افزایش بیابد.

گفته می شود کاهش فروش در نزدیکی  تعطیلات سال جدید در کشورهای شرقی آسیا، احتمال هر گونه افزایش قیمتی را در کوتاه مدت کاهش خواهد داد. با این وجود احتمالاً با اتمام تعطیلات، تقاضا برمی گردد. این به همراه کاهش های مداوم تولید توسط برخی از تولید کنندگان فولاد در منطقه به افزایش فروش در فصل دوم کمک خواهد کرد.   

به پیش بینی MEPS در طول سال جاری مصرف فولاد در بیشتر کشورهای آسیایی احتمالاً در سطح پایینی قرار خواهد داشت. مشکلات موجود در بخش اتومبیل سازی نیز احتمالاً به قوت خود باقی می ماند. پیش بینی می شود که قیمت مواد اولیه فولادسازی برای قراردادهای سال 2009 کاهش یابد. این امر می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت ها در نیمه دوم سال گردد.

در رابطه با آهن آلات ساختمانی، MEPS پیش بینی می کند که رکود فروش این کالاها در سال نو چینی ها می تواند موجب تغییر اندک قیمت ها در ماه فوریه گردد.

با این وجود، چشم انداز نیمه اول سال 2009 مثبت است. پیش بینی می شود که با توجه به اقدامات اقتصادی دولت کره جنوبی، تقاضا از سوی بخش مهندسی عمران در این کشور حدود 10 درصد رشد یابد. طرح سرمایه گذاری دولت چین نیز احتمالاً موجب بهبود تقاضا و افزایش فروش در کوتاه مدت در این کشور خواهد شد. این به همراه افزایش قیمت قراضه می تواند میانگین قیمت های آهن آلات ساختمانی را در آسیا در چند ماه آینده بالا ببرد.  

به گزارش MEPS، ظرفیت های جدید تولید در چین می تواند موجب برهم زدن تعادل میان عرضه و تقاضا  در فصل سوم و چهارم گردد. همچنین پیش بینی می شود با لغو شدن بسیاری از پروژه های ساختمانی در ژاپن، مصرف فولاد این کشور در اواخر سال جاری پایین بیاید. در نتیجه پیش بینی می شود که قیمت فولاد در نیمه دوم سال جاری کاهش یابد.

۲۴ بهمن ۱۳۸۷ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۱,۰۳۱
کد خبر : ۸۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید