به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تقاضای لوله در منطقه جی سی سی

با گسترش خطوط لوله پیش بینی می شود که صنعت لوله سازی در منطقه جی سی سی (شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس) میزان تقاضا طی 5 سال آینده در این منطقه شش برابر شود.

با افزایش ظرفیت تولید فولاد در امارات، عربستان سعودی، مصر و عمان وابستگی این کشور ها به واردات کاهش یافته است.

کارخانه جی ای اس کو عربستان سعودی در نظر دارد تا 200 هزار تن لوله درز جوش را در سال 2011 تولید کند. ظرفیت کل تولید محصولات فولادی این کارخانه 400 هزار تن می باشد. الجزیره استیل عمان نیز اخیرا ظرفیت تولید خود را بالا برده و به 300 هزار تن در سال رسانده است. پیش بینی می شود که میزان تقاضای لوله انتقال نفت در خاورمیانه در سال 2011 در حدود یک میلیون و 200 هزار تن باشد.

کارخانه های زامیل و المنصوری عربستان نیز ظرفیت تولید 170 هزار تن لوله را دارند. کارخانه تولید لوله درز جوش آرسلورمتال نیز در عربستان با ظرفیت تولید 600 هزار تن از اواخر سال 2012 آغاز به کار خواهد کرد. اما با این وجود پیش بینی می شود که در سال 2011 در حدود 30 درصد میزان تقاضای لوله در منطقه جی سی سی از طریق واردات از کشورهای چین، هند و اروپا تامین شود.

با توجه به بالا بودن ذخایر نفت درمنطقه جی سی سی، کشورهای این منطقه به دنبال بالا بردن ظرفیت تولید نفت خود هستند به دنبال این امر پیش بینی می شود که تقاضای لوله در این منطقه افزایش یابد.

همچنین پیش بینی می شود که میزان تقاضا در بخش های انرژی، زیربنایی و ساختمانی، اتومبیل سازی و ساخت دستگاه های تهویه که محرک های اصلی صنعت لوله می باشند، طی چند سال آینده رو به رشد باشد.

میزان واردات فولاد در منطقه جی سی سی در حدود 8 میلیارد دلار می باشد. با توجه به بالا بودن تقاضای فولاد و لوله در خاورمیانه کارخانه های جدید تولید لوله ای در این منطقه در حال ساخت می باشد.

مرکز خدمات فولاد ایران

۲۸ دی ۱۳۸۹ ۰۹:۲۰
تعداد بازدید : ۶۹۸
کد خبر : ۸,۷۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید