به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ورق صادراتی سی آی اس رو به بالا- 28/ 10/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- تداوم افزایش قیمت مواد اولیه و محصولات نیم ساخته، همچنین افزایش تقاضا در اغلب بازار های دنیا، به عرضه کنندگان ورق اوکراین و روسیه اجازه داده تا قیمت انواع ورق خود را افزایش دهند. در نتیجه قیمت محصول فوریه ورق سی آی اس به طور متوسط 30 تا 90 دلار رشد داشته است. البته اغلب تولید کننده ها بخش اعظم تولید فوریه را پیش فروش نموده اند و خود را آماده افزایش بیشتر قیمت های صادراتی می نمایند.

پس از تعطیلات زمستانی، سور استال اولین کارخانه ای بود که به بازار بازگشت و قیمت ها را در روز های ابتدایی ژانویه به طور میانگین 30 تا 60 دلار افزایش داد و ظاهرا همه تولید فوریه را فروخته است. این کارخانه توانست با امریکایی ها معامله کند. چرا که با رشد شدید قیمت ورق در امریکا که 8 هفته اخیر تا 200 دلار بالا رفته، خریداران امریکایی ورق سی آی اس را علی رغم زمان تحویل طولانی تر تا 4 ماه، به محصول داخلی ترجیح می دهند.

قیمت های فوریه کارخانه ام ام ک نیز 45 تا 65 دلار نسبت به دسامبر رشد داشته است. قیمت ورق گرم و سرد این کارخانه به خاور دور 720 و 835 دلار فوب است. البته تولید داخل به ویژه چین به قیمت مناسب تری در بازار خاور دور موجود است. کارخانه ان ال ام ک نیز تولید فوریه را پیش فروش کرده و تولید مارس ورق گرم خود را 740 دلار فوب عرضه می نماید. ورق سرد این کارخانه 850 دلار فوب عرضه شده است.

تولید فوریه ورق گرم ایلیچ نیز تمام شده که چند روز قبل 680 دلار فوب اودسا عرضه می شد ولی قیمت فعلی به 700 دلار فوب رسیده است. در حالی که یک ماه قبل 605 تا 610 دلار بوده است. ظاهرا این کارخانه قصد دارد به شرق اروپا 705 تا 710 دلار دی ای پی ( تحویل در محل ) عرضه کند. بسیاری معتقدند که تا دو ماه آینده بازار ورق سی آی اس قوی خواهد ماند.

۲۸ دی ۱۳۸۹ ۰۹:۲۲
تعداد بازدید : ۶۵۸
کد خبر : ۸,۷۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید