به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار بیلت سی آی اس- 28/ 10/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- به رغم مشخص نبودن روند آینده بازار بیلت، کارخانه ها همچنان به دنبال افزایش قیمت این محصول هستند. اما تنها عرضه کنندگان بیلت در منطقه دریای سیاه موفق به افزایش قیمت این محصول را در اواسط ماه ژانویه شدند. گزارش ها نشان می دهد که بازار بیلت در خاوردور و منطقه دریای خزر آرام است.

با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه بخصوص قراضه و محدود بودن عرضه بیلت، بسیاری از کارخانه ها بر این باورند که رشد قیمت ها ماندگار خواهد بود.

در حال حاضر تنها کارخانه مچل و مت اینوست بیلت خود را برای فروش به بازار عرضه کرده است. قیمت پیشنهادی بیلت این دو کارخانه 650 تا 680 دلار هر تن فوب دریای سیاه و آزوو می باشد. قیمت پیشنهادی بیلت طی نیمه اول هفته گذشته 630 دلار هر تن و طی نیمه دوم 650 دلار هر تن فوب بود. گزارش ها نشان می دهد که کارخانه بی ام زد با فروش 5 هزار تن بیلت در قیمت 655 دلار هر تن فوب اودسا فروش بیلت ماه فوریه خود را به پایان رسانده است.

آخرین معاملات بیلت ماه فوریه در قیمت 650 تا 655 دلار هر تن فوب بسته شده است. در حالیکه برخی از کارخانه ها بر این باورند که احتمال پذیرش قیمت 700 دلار هر تن فوب در بازار وجود دارد، عده ای نیز اظهار داشته اند که امکان فروش بیلت در قیمت 680 دلار هر تن فوب ضعیف است. به رغم روند صعودی قیمت قراضه، پیش بینی می شود که حداکثر قیمت بیلت برای ماه فوریه 670 دلار هر تن فوب باشد.

از آنجایی که افزایش قیمت مواد اولیه بخصوص قراضه منجر به رشد قیمت بیلت در بازار شده است، تجار تمایلی برای خرید بیلت با قراردادهای بلند مدت را ندارند. برخی از دست اندرکاران بر این باورند که روند صعودی قیمت قراضه در آینده نزدیک متوقف خواهد شد. شایعاتی مبنی بر کاهش قیمت قراضه و مقاطع در ترکیه نیز به احتمال متوقف شدن روند صعودی قیمت ها کمک کرده است.

در حال حاضر عرضه بیلت ماه فوریه در منطقه دریای خزر محدود شده است و تنها کارخانه آر ای ام زد خواستار فروش این محصول در قیمت 660 تا 670 دلار هر تن فوب می باشد. با توجه به پایین بودن فعالیت های عمرانی، کارخانه ها چاره ای جز کاهش قیمت میلگرد را نخواهند داشت و این امر منجر به کاهش تقاضای بیلت در این قیمت خواهد شد. قیمت مورد نظر خریداران 640 دلار هر تن فوب است.

کارخانه متالو اینوست و کارخانه ها در قزاقستان هنوز فروش محصولات ماه فوریه خود را آغاز نکرده اند اما تجار بیلت در ایران پیش بینی می کنند که قیمت پیشنهادی این محصول به 650 دلار هر تن فوب برسد. بازار بیلت در منطقه خاوردور به دلیل بالا بودن تقاضا با کمبود موجودی روبروست. کارخانه اوراز نیز فروش بیلت ماه فوریه خود را به پایان رسانده است.

به طور متوسط قیمت پیشنهادی بیلت طی هفته جاری در حدود 660 دلار هر تن سی اند اف بوده است. در این میان تجار بیلت در تایلند و ویتنام خواستار صادرات مجدد بیلت در قیمت 680 دلار هر تن سی اند اف هستند.

۲۸ دی ۱۳۸۹ ۰۹:۲۳
تعداد بازدید : ۶۶۰
کد خبر : ۸,۷۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید