به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سیل استرالیا و کاهش 5 درصدی عرضه ذغال سنگ در دنیا- 28/ 10/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در پی وقوع سیل اخیر در استرالیا احتمالا عرضه ذغال سنگ در دنیا 5 درصد کاهش خواهد یافت چرا که این سیل خرابی های زیادی را در معادن این کشور به وجود آورده است. به دنبال این امر برآورده شده است که عرضه ذغال سنگ به بازارهای جهانی 14 میلیون تن کاهش یابد. با ادامه بارش باران، عرضه ذغال سنگ به بازارهای جهانی محدود تر نیز خواهد شد.

بارش باران به معادن و خطوط حمل و نقل ریلی استرالیا آسیب رسانده است. در صورتیکه بارش باران متوقف شود، بهبود کامل اوضاع، چندین ماه طول خواهد کشید.

قیمت ذغال سنگ برای فصل جاری 225 دلار می باشد اما پیش بینی می شود که قیمت قراردادهای فصلی این محصول برای فصل دوم سال 2011 رشدی 30 درصدی را تجربه کند.

تولید ذغال سنگ بیش از 40 معدن به حالت تعلیق در آمده است که این امر می تواند منجر به کاهش 47 میلیون و 300 هزار تنی تولید سالانه این محصول شود.

اما رشد شدید قیمت ذغال سنگ به دلیل بالا بودن تقاضای این محصول در آسیا، تا حدی خسارت های وارد شده به معادن ذغال سنگ استرالیا،جبران خواهد شد.

موسسه سی بی ای نیز پیش بینی کرده است با وقوع این سیل عرضه ذغال سنگ به بازارهای جهانی 10 میلیون و 300 هزار تن کاهش یابد. احتمالا کارخانه ها برای تامین موجودی مورد نیاز به آمریکا و کانادا روی خواهند آورد که این امر می تواند تا حدی پاسخگوی نیاز آنها باشد.

منطقه آپالاچیا در آمریکا بعد از استرالیا دومین تولیدکننده بزرگ ذغال سنگ در دنیا می باشد.

۲۸ دی ۱۳۸۹ ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۵۷۱
کد خبر : ۸,۷۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید