به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت ها در بازار مقاطع سی آی اس در اوج- 29/ 10/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- صادر کنندگان مقاطع سی آی اس که پس از تعطیلات کریسمس در بازار محکم ظاهر شدند، حال تصمیم دارند مقاومت خریداران را بشکنند و قیمت تولید فوریه را به شدت و به سرعت بالا ببرند. این شرایط موجب شده خریداران هشیار تر شوند و تردید آن ها در مورد ادامه روند صعودی تا اواسط فوریه بیشتر به واقعیت نزدیک شد. به نظر برخی فعالان بازار، قیمت ها به اوج رسیده و حداقل تا فوریه به ثبات می رسد. از طرفی عرضه کننده ها معتقدند دلیل خوبی برای افزایش قیمت مقاطع دارند که آن هم افزایش قیمت مواد اولیه و محصولات نیم ساخته است.

در کل، بازار به ویژه در منطقه مدیترانه اواخر هفته قبل دچار ابهامات زیادی شد. که علت شایعه احتمال کاهش قیمت قراضه و مقاطع در ترکیه بود. این شرایط بدان معناست که خریداران آنطور که به نظر می رسد از موقعیت با ثبات و محکمی برخوردار نیستند. به همین دلیل برخی افزایش قیمت را سرعت بخشیدند تا از این شرایط نهایت استفاده را داشته باشند.

در واقع تنها تولید کننده هایی که با خاور میانه و اروپا در ارتباطند هفته قبل فعالیت داشتند. قیمت میلگرد در بنادر دریای سیاه 20 تا 30 دلار در هر تن افزایش یافته است و تقریبا مشابه قیمت پیشنهادی 710 تا 725 دلار فوب ترک ها شده و رقابت را شدید تر نموده است. از طرفی آخرین معاملات میلگرد و مفتول در 683 تا 700 دلار فوب بسته شده است.

کارخانه بی ام زد قصد دارد محموله های کوچکی از تولید فوریه میلگرد خود را 690 دلار فوب بفروشد و مابقی را در 683 دلار عرضه کند. متینوست باقیمانده مفتول ژانویه را در 700 دلار فوب معامله نموده و قیمت اولیه فوریه را 720 تا 730 دلار فوب قرار داده است.

قابل ذکر است که آرسلورمیتال قیمت میلگرد و مفتول تولید نیمه دوم فوریه را بیش از یک مرتبه تغییر داده، در حالی که اول هفته 690 تا 695 دلار فوب بوده، این عرضه کننده برای بررسی بازار 20 تا 30 دلار دیگر به قیمت پیشنهادی خود افزود. البته با توجه به رقابت نزدیک با ترک ها این کارخانه برای حفظ این قیمت با مشکل روبرو می شود. آخرین معامله ها نیز اواخر هفته قبل بیشتر از 670 تا 680 دلار فوب نبوده است. به ویژه میلگرد آرسلور میتال 670 دلار فوب به سوریه فروخته شد.

همچنین صادر کنندگان سی آی اس، قیمت های پیشنهادی به بازار اروپا را نیز هفته قبل بالا بردند. بی ام زد میلگرد فوریه را 28 یورو بالا برده به 528 دلار دی ای پی رسانده است. این تولید کننده حاضر بود در 515 یورو نیز معامله کند ولی خریداری یافت نشد. آرسلور میتال نیز قیمت پیشنهادی صادرات به اروپا را 20 یور افزایش داده که خیلی خوش بینانه بوده چون 5 تا 10هزار تن مفتول در 535 تا 540 یورو معادل 20 تا 25 یورو پایین تراز این سطح قیمت ها معامله شده است.

۲۹ دی ۱۳۸۹ ۰۸:۵۱
تعداد بازدید : ۵۶۵
کد خبر : ۸,۷۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید