به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افزایش قیمت ورق سرد در خاوردور - 30/ 10/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت ورق سرد وارداتی در خاوردور صعودی است و برخی از دست اندرکاران پیش بینی می کنند که قیمت این محصول از مرز 800 دلار هر تن سی اف آر بگذرد. احتمالا ورق گرم نیز به 700 دلار هر تن خواهد رسید. با توجه به روند صعودی قیمت ورق گرم، کارخانه ها عرضه خود را کاهش داده اند. در حدود دو هفته گذشته قیمت پیشنهادی ورق سرد کارخانه ها در تایوان نیز به 780 تا 790 دلار هر تن سی اف آر رسیده بود.

از آنجایی که احتمال افزایش تقاضای ورق سرد در بازار وجود دارد پیش بینی می شود که قیمت این محصول نیز صعودی باشد. در این میان برخی پیش بینی می کنند که قیمت ورق سرد رشدی 50 دلاری را در هر تن نسبت به ماه دسامبر تجربه کند. ماه گذشته قیمت پیشنهادی ورق سرد صادراتی تایوان در حدود 770 دلار هر تن سی اف آر بود.

در حال حاضر حجم معاملات ورق سرد در خاوردور کاهش یافته است. کارخانه ها در این منطقه در انتظار متوقف شدن روند صعودی قیمت ورق گرم هستند.

برخی از کارخانه ها در چین به دنبال رساندن قیمت ورق سرد ضخامت یک میلیمتر به 800 دلار هر تن فوب هستند که نسبت به قیمت 750 تا 760 دلار هر تن طی اوایل ماه ژانویه افزایش یافته است. ماه گذشته معاملات این محصول در قیمت 760 دلار هر تن سی اف آر انجام شده بود.

گزارش ها نشان می دهد که قیمت پیشنهادی ورق سرد در برخی موارد به 820 تا 840 دلار هر تن سی اف آر نیز رسیده است. اما با توجه به رشد سریع قیمت این محصول احتمالا خریداران سیاست انتظار را در پیش خواهند گرفت.

قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه هم بالا رفته و به 900 دلار هر تن سی اف آر رسیده است. قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه ضخامت 1 میلیمتر کره و تایوان در حدود 910 تا 920 دلار هر تن سی اف آر می باشد. عرضه ورق گرم به دلیل کمبود موجودی ذغال سنگ و رشد قیمت مواد اولیه کاهش یافته است.

۳۰ دی ۱۳۸۹ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۶۰۷
کد خبر : ۸,۷۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید