به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن چین در سکوت موقت- 24/ 11/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- پس از پایان یافتن تعطیلات سال نو چین، هنوز بازار داخلی و واردات سنگ آهن در این کشور بهبود نیافته چون اغلب تجار هنوز فعالیت را آغاز نکرده اند و کسانی که کار را آغاز کرده اند منتظرند تا روند آینده بازار روشن تر شود.

قیمت پیشنهادی فروشندگان خارجی برای سنگ آهن خلوص 5/63 درصد به 192 تا 195 دلار سی اف آر شمال چین رسیده ولی قیمت خرید معاملات انجام شده تغییری نداشته است. به نظر فولاد سازان چینی قیمت سنگ آهن بالای 190 دلار خطرناک است و هر لحظه احتمال کاهش قیمت دارد. از طرفی افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی چین بعید است بر بازار تاثیر بگذارد چون فولاد سازان مشکلی در گشایش اعتبار اسنادی ندارند.

ظاهرا برخی تجار سنگ آهن با مشاهده کاهش معاملات به دلیل افزایش قیمت ها، ترجیح دادند زغال سنگ داد و ستد کنند چون آینده بازار این ماده اولیه را روشن تر دیدند. بازار داخلی سنگ آهن چین نیز ساکت است چون هنوز همه به بازار باز نگشته اند برخی تا 17 فوریه فعالیت را آغاز خواهند نمود و روند بازار تا هفته آینده نمایان خواهد شد.

تاسیس پروژه های معدنی جدیدی در جهان آغاز شده است و سطح تقاضای این محصول نیز رو به رشد است به همین دلیل پیش بینی می شود که قیمت سنگ آهن در آینده صعودی باشد.

از آنجایی که پروژه های جدیدی با هزینه های بالا در حال ساخت می باشد، احتمالا قیمت سنگ آهن در آینده صعودی خواهد بود چرا که در غیر اینصورت ساخت این پروژه ها شروع نمی شد.

۲۴ بهمن ۱۳۸۹ ۱۰:۲۲
تعداد بازدید : ۵۳۷
کد خبر : ۹,۱۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید