به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت فولاد در دنیا رو به کاهش - 25/ 11/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت قراضه میدوست طی هفته گذشته 20 دلار هر تن کاهش یافته است به همین دلیل پیش بینی می شود که عمر بالای قیمت ورق در آمریکا کوتاه باشد. قیمت ورق در اروپا همچنان صعودی است و احتمال کاهش قیمت در این منطقه حداقل تا چند هفته آینده ضعیف است. در حال حاضر کارخانه های اروپایی قیمت 900 دلار هر تن را برای ورق گرم در فصل دوم پیشنهاد می دهند.

در صورتیکه قیمت ورق نزولی باشد احتمال کاهش قیمت اسلب نیز در بازار قوت می گیرد.

قیمت قراضه در ترکیه هفته گذشته در 500 دلار هر تن سی اف آر ثابت بود اما شواهد خبر از افت قیمت این محصول در آینده را می دهد. به همین دلیل قیمت بیلت صادراتی سی آی اس و قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه به شدت کاهش یافته است. قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه 40 دلار هر تن پایین آمده است. قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی ترکیه اواخر هفته گذشته 690 دلار هر تن فوب بود.

هفته گذشته قیمت مقاطع در اروپا و آمریکا ثابت بود اما قراضه روندی نزولی داشت و احتمالا مجددا نیز پایین خواهد آمد. سطح خرید در شرق آسیا پیش از تعطیلات سال نو چینی کاهش یافته بود و کارخانه ها به دنبال بالا بردن قیمت ها بودند. با توجه به پایین بودن تقاضا هنوز مشخص نیست که روند صعودی قیمت ها ادامه خواهد داشت یا نه.

قیمت نقدی سنگ آهن هم هفته گذشته به دلیل تعطیلات کم و بیش ثابت بود. اما متوسط قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد در ماه ژانویه 7/6 درصد افزایش یافت. کاهش 20 درصدی صادرات سنگ آهن برزیلی ها می تواند دلیل این امر باشد. محدودیت های صادرات سنگ آهن از هند هم به رشد قیمت سنگ آهن کمک کرده است. به همین دلیل به نظر می رسد که قیمت سنگ آهن تا پایان فوریه به میزان عرضه این محصول وابسته باشد تا تقاضا.

در حالی که میزان تولید فولاد خام در چین افزایش یافته است، برآورده شده است که حجم تولید در سی آی اس به دلیل انجام تعمیرات در اواسط ماه ژانویه کاهش یابد. اگر ظرفیت تولید در چین همچنان بالا باشد، تقاضای این محصول نیز افزایش خواهد یافت و قیمت سنگ آهن در بازار نقدی رو به بالا. حجم تولید فولاد خام نیز در این کشور افزایش خواهد یافت.

۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۷۲۲
کد خبر : ۹,۱۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید