به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق چین- 26/ 11/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- با باز گشت تولید کنندگان ورق چین به بازار صادرات پس از تاخیری طولانی، با توجه به پیش بینی بهبود تقاضا و رشد هزینه مواد اولیه  قیمت ها در این بازار صعودی است. با این حال هنوز فعالیت بازار صادرات ورق چین سرعت زیادی پیدا نکرده چون خریداران آسیایی ترجیح می دهند تا زمان مشخص شدن میزان افزایش قیمت ها صبر کنند. همه فولاد سازان به بازار نیامده اند و برخی تا 17 فوریه در تعطیلات خواهند بود. چینی ها مطمئنند این ماه بازار پر رونقی دارند چون مشتریان خارجی قیمت های پیشنهادی آن ها را می پذیرند. از طرفی کمبود عرضه ورق، خریداران خارجی را به تکاپو می اندازد.

از این رو، صادر کنندگان چینی ورق گرم را 30 تا 40 دلار و ورق سرد را 55 دلار نسبت به اواخر ژانویه بالاتر عرضه نموده اند. ورق گرم 750 تا 760 دلار فوب و حتی 770 دلار نیز شنیده شده. ورق سرد 855 تا 870  دلار فوب پیشنهاد شده است. قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه صادراتی چین نیز 930 دلار فوب شنیده شده است.

البته برخی از صادرکنندگان چینی عرضه را موقتا قطع می کنند تا ببینند واکنش خریداران خارجی به رشد قمیت ها چگونه است. آن ها نگرانند که افزایش سریع قیمت های صادراتی موجب ایجاد بی ثباتی در بازار شود.

صادر کنندگان روسیه موقتا از بازار خارج شدند ولی قصد دارند با افزایش قیمت ماه مارس ورق تخت، وارد بازار شوند.

قیمت های داخلی نیز رو به بالاست ولی نه به سرعت قیمت های صادرات. قیمت درب کارخانه ورق گرم 10 تا 15 دلار در یک هفته افزایش یافته آن هم به دلیل کمبود موجودی بازار. قیمت ورق سرد نیز تا 5 دلار رشد داشته است. از آنجایی که قیمت های بازار صادرات تا 50 دلار بالاتر از قیمت های داخلی است احتمالا قیمت های داخلی ورق در چین همچنان صعودی خواهد بود.

۲۶ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۶۴۳
کد خبر : ۹,۱۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید