به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت بیلت صادراتی سی آی اس- 26/ 11/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار صادرات بیلت سی آی اس آرام است. تقاضای خرید پایین می باشد و کارخانه ها نیز نمی توانند قیمت بیلت خود را بالا ببرند. بازار بیلت خاوردور نیز راکد است. قیمت بیلت در خاورمیانه نیز هنوز به دلیل کاهش حجم معاملات پایین نیامده است.

قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی ترکیه نسبت به قیمت 640 تا 645 دلار هر تن فوب در اوایل ماه فوریه کاهش یافته و به 625 تا 630 دلار هر تن فوب رسیده است. البته برخی اظهار داشته اند که احتمال رسیدن قیمت بیلت طی هفته جاری به 650 دلار هر تن فوب وجود دارد. برخی از کارخانه ها در ترکیه نیز هم اکنون خواستار فروش در این قیمت هستند. در این میان برخی از تجار بر این باورند که رشد قیمت بیلت کارخانه ها در ترکیه مورد قبول خریداران قرار نخواهد گرفت.

برخی از کارخانه ها در سی آی اس نیز فروش بیلت ماه مارس خود را آغاز کرده اند. کارخانه ها در این منطقه به منظور جلوگیری از افت شدید قیمت ها، قیمت بیلت خود را کمی پایین آورده اند. قیمت پیشنهادی بیلت ماه مارس نسبت به قیمت 630 تا 655 دلار هر تن در ماه فوریه کاهش یافته و به 615 تا 640 دلار هر تن فوب رسیده است. اما تقاضای خرید در این قیمت پایین است و قیمت مورد نظر خریداران 590 تا 605 دلار هر تن فوب می باشد.

احتمالا کارخانه مت اینوست و آرسلورمتال هم فروش بیلت ماه مارس خود را از اواسط ماه فوریه آغاز خواهند کرد. کارخانه الکترو استال نیز به دلیل بالا بودن قیمت قراضه در بازار داخلی، در ماه مارس بیلتی به بازار عرضه نخواهد کرد.

در پی کاهش قیمت بیلت در سی آی اس، تقاضای این محصول در ایران افزایش یافته است. قیمت پیشنهادی این محصول نسبت به قیمت 640 تا 650 دلار هر تن فوب طی هفته گذشته کاهش یافته و به 625 تا 635 دلار هر تن فوب رسیده است. بیشتر محصولات ماه فوریه به فروش رفته و هنوز محصولات ماه مارس وارد بازار نشده اند.

40 هزار تن بیلت کارخانه اورال هم در قیمت 630 تا 635 دلار هر تن فوب معامله می شود که نسبت به هفته پیش از آن افتی 15 تا 20 دلاری را در هر تن تجربه کرده است. احتمالا قیمت پیشنهادی بیلت این کارخانه برای ماه مارس هم 5 تا 10 دلار هر تن کاهش خواهد یافت.

بازار بیلت در خاوردور آرام است و خریداران سیاست انتظار را در پیش گرفته اند و در انتظار رسیدن قیمت این محصول به 630 دلار هر تن فوب هستند.

با توجه به پایین بودن تقاضای بیلت سی آی اس در خاوردور و مشخص نبودن قیمت واقعی این محصول برآورد شده است که قیمت پیشنهادی بیلت در حدود 645 تا 660 دلار هر تن فوب باشد.

۲۶ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۶۴۵
کد خبر : ۹,۱۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید