به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترکیه کنترل بازار قراضه را در دست گرفت- 26/ 11/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- هفته گذشته در بازار قراضه ترکیه قیمت ها طبق انتظار کاهش داشت. توقف 10 روزه  بازار قراضه به دلیل خروج فولاد سازان، موجب شد تا آن ها بتوانند از عرضه کننده ها قیمت های پایین تری درخواست کنند. از طرفی کارخانه ها از ناآرامی های مصر نیز استفاده کرده  اظهار می دارند که با توجه به مشکلات ایجاد شده در بازار فولاد نمی توانند به قیمت گذشته قراضه بخرند. همچنین شایعه شد که برخی تجار دریای سیاه حاضرند محموله های کوچکی را زیر قیمت بفروشند. همه این موارد به فولاد سازان ترک اجازه داد تا برخی عرضه کنندگان اصلی را وادار کنند قیمت قراضه را تا 35 دلار نسبت به زمان بازگشتشان به بازار کاهش دهند.

در بازار داخلی اغلب فولاد سازان قیمت خرید قراضه را کاهش داده اند و قیمت فعلی بین 376 تا 452 دلار در هر تن است که نسبت به اواخر ژانویه حدود 13 دلار افت داشته است.

همانطور که انتظار می رفت اروپایی ها زود تر تسلیم شدند چون تقاضای داخلی آن ها کاهش یافته و درتلاشند هر چه زودتر موجودی خود را پایین بیاورند در نتیجه با قیمت های درخواستی ترک ها کنار می آیند.

در حالی که اواخر ژانویه قیمت قراضه سنگین کلاس 1 و 2 اروپا، 490 دلار سی اند اف ترکیه بود حال پس از باز گشت ترک ها به بازار دو محموله در قیمت 448 تا 450 دلار سی اند اف بسته شده. محموله دیگری از قراضه مخلوط 450 دلار سی اند اف نیز معامله شده در حالی که اواخر ژانویه 495 دلار بوده است.  با توجه به اشتیاق اروپایی ها به فروش، مطمئنا بازهم معاملاتی در این قیمت ها بسته می شود. قیمت پیشنهادی اروپا برای قراضه 30-70 تا 447 دلار و خلوص 20-80 در 446 دلار است که 16 دلار کاهش داشته است.

از طرفی بازار داخلی قراضه امریکا هنوز رونق دارد در نتیجه عرضه کنندگان عجله ای در کاهش قیمت صادراتی نشان نمی دهند. گرچه امریکایی ها نیز قیمت فروش به بازار داخل را کاهش داده اند ولی نسبت به میزان افت قیمت های پیشنهادی اروپا کاهش قیمت نداشته اند. با در نظر گرفتن افت قیمت های داخلی، امریکا قیمت پیشنهادی صادرات قراضه سنگین کلاس 1 و 2 را به ترکیه 480 دلار سی اند اف نموده در حالی که اواخر ژانویه 495 دلار بوده است. قراضه خرد شده امریکا 485 دلار سی اند اف  است که 15 دلار نسبت به معاملات قبلی کاهش داشته است. پیش بینی شده در روز های آتی نیز قیمت 10 دلار دیگر تنزل کند چون روند بازار داخلی نزولی است. البته کسانی که بیشتر در بازار صادرات فعالیت دارند استثنا خواهند بود چون هم اکنون نیز حاضرند تخفیف های بیشتری بدهند.

عرضه کنندگان سی آی اس هنوز از بازار ترکیه دوری می کنند چون ترک ها 440 دلار سی اند اف درخواست خرید داده اند ولی برای آن ها فروش در این قیمت غیر ممکن است. البته استثنا نیز دیده شده و برای قراضه سنگین کلاس 1 و 2 خلوص 20-80، یک تاجر حاضر به معامله در 436 دلار سی اند اف ترکیه شده است که 14 تا 24 دلار نسبت به معاملات قبلی پایین تر بوده است.

فعالان بازار انتظار دارند که ترک ها این ماه در تحمیل قیمت های مورد نظر به بازار موفق باشند.  ترک ها این ماه قراضه مورد نیاز را در قیمت های پایین تهیه می کنند و سعی می کنند تا روند بازار محصولات فولادی را به ثبات برسانند.

۲۶ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۶۶۶
کد خبر : ۹,۱۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید