به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار مقاطع ترکیه؛ نزولی- 27/ 11/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- صادر کنندگان مقاطع ترکیه با ابطال برخی معاملات خود با مصر، به دلیل ناآرامی های سیاسی و نبود تقاضا در سایر بازار های جهانی، مجبور شدند قیمت های پیشنهادی خود را به شدت کاهش دهند. هفته گذشته 15 تا 25 دلار افت قیمت در این بازار مشاهده شد. کسانی که نیاز به فروش فوری نداشتند سعی نمودند قیمت ها را بالا نگه دارند که نسبت به اوایل فوریه همچنان ثابت مانده است. برخی از فروشنده ها تصمیم گرفتند تا هفته آینده از بازار خارج شوند تا وضعیت بازار روشن تر شود. به نظر برخی اواخر مارس تقاضا و همچنین قیمت ها بهبود می یابد. آن ها انتظار دارند سفارشات بعدی را در 670 دلار یا بیشتر منعقد کنند. شاید از دو هفته دیگر قراردادهای تولید مارس بسته شود. از طرفی این خبر که ترک ها هفته گذشته معاملاتی در بازار قراضه با 35 دلار کاهش قیمت داشته اند موجب می شود تا خریداران مقاطع نیز در پایین آوردن قیمت ها پافشاری کنند.

این هفته فولاد سازان بسیاری میلگرد را 650 تا 665 دلار فوب پیشنهاد داده اند در حالی که اوایل فوریه قیمت 675 تا 690 دلار فوب بود. فعالان بازار اظهار داشته اند در صورت قطعی شدن قرارداد ها امکان 10 دلار تخفیف بیشتر نیز وجود دارد. ظاهرا این قیمت ها مورد استقبال خریداران امریکایی بوده  و قراردادهایی در 660 دلار فوب داشته اند.

مصرف کنندگان خاور میانه تمایلی به خرید در این قیمت ها نشان نداده اند چون شرایط منطقه نا مساعد است، موجودی ها بالاست و تقاضای نهایی خیلی پایین است. عراقی ها اظهار داشته اند که حتی موفق به فروش میلگردی که اوایل ژانویه خریده اند نشدند. لبنانی ها شاید محموله های کوچکی بخرند ولی با 20 دلار تخفیف بیشتر. از طرفی برخی عرضه کنندگان خوش بین ترکیه محصول خود را 680 تا 690 دلار فوب پیشنهاد داده اند که بعید است معامله ای در این قیمت ها انجام گیرد.

قیمت مفتول صادراتی ترکیه 670 تا 685 دلار فوب است در حالی که یک هفته قبل 685 تا 700 دلار فوب بود. از طرفی خریداران مطمئنند که می توانند 10 دلار تخفیف بگیرند ولی برخی سعی نمودند تا در 690 تا 700 دلار فوب نیز محصول خود را بفروشند. در هر حال امریکایی ها معاملاتی در 675 دلار فوب داشته اند. بازار خاور میانه نیزدر انتظار افت قیمت بیشتر، تمایلی به این قیمت ها نشان نداده است.

هفته اخیر بیلت ترکیه 625 تا 636 دلار فوب پیشنهاد شده  که 15 دلار افت داشته است. برخی عرضه کننده ها 650 دلار فوب پیشنهاد داده اند ولی به نظر فعالان بازار قیمت نهایی معاملات از این پایین تر است. از طرفی خریداران اصلی بیلت ترکیه یعنی خاور میانه معامله نمی کنند و در انتظار افت قیمت بیشترند. بیلت سی آی اس 635 تا 645 دلار سی اند اف ترکیه است که به هیچ وجه مورد قبول خریداران ترک نیست.

۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۷۶۴
کد خبر : ۹,۲۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید