به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود بازار بیلت وارداتی در خاوردور- 27/ 11/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- روند آینده بازار بیلت وارداتی در خاوردور مشخص نیست. بازار این منطقه به دلیل تعطیلات طی هفته گذشته آرام بود. اگر چه پیشنهادهایی با قیمت پایین در بازار شنیده شده است اما هنوز نمی توان به طور قطع در مورد روند آینده قیمت ها داوری کرد.

قیمت پیشنهادی بیلت کره هفته گذشته به 640 دلار هر تن فوب و بیلت مالزی به 670 دلار هر تن فوب رسیده بود که افتی 10 تا 20 دلاری را در هر تن نسبت به اواخر ماه ژانویه تجربه کرده است.

کاهش تقاضای بیلت طی دو هفته گذشته منجر به افت قیمت این محصول شده است. گزارش ها نشان می دهد که تقاضای بیلت هنوز هم افزایش نیافته است. افت قیمت قراضه نیز یکی از دلایل کاهش قیمت بیلت می باشد.

یکی از تجار در ویتنام اظهار داشته است که قیمت پیشنهادی بیلت 10 تا 30 دلار هر تن نسبت به زمان پیش از تعطیلات سال نو در چین کاهش یافته است. با توجه به کاهش ارزش پول ویتنام، مصرف کننده ها نیز ترجیح می دهند تا بیلت را از بازار داخلی در قیمت 700 دلار هر تن خریداری کنند. در حال حاضر قیمت مورد نظر وارد کنندگان بیلت در ویتنام 650 تا 655 دلار هر تن سی اف آر می باشد.

قیمت پیشنهادی بیلت روسیه نیز در برخی موارد به 655 دلار هر تن سی اف آر اندونزی رسیده است. اما در کل کارخانه ها در سی آی اس هفته گذشته خواستار صادرات بیلت در قیمت 685 تا 690 دلار هر تن سی اف آر خاوردور بودند.

با توجه به ثبات قیمت قراضه در این منطقه، عده ای پیش بینی می کنند که قیمت بیلت وارداتی در همین حدود ثابت شود. قیمت پیشنهادی بیلت ژاپن به 700 دلار هر تن سی اف آر کره رسیده است. از آنجایی که فعالیت های ساختمانی طی فصل دوم افزایش می یابد، دلیلی برای کاهش قیمت بیلت وجود ندارد. بازار بیلت و قراضه در چین در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۰۴
تعداد بازدید : ۷۶۰
کد خبر : ۹,۲۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید