به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن و نقش روسیه– 17/12/1389

مرکز خدمات فولاد ایران - مقامات شرکت متالواینوست روسیه که بزرگترین شرکت معدنی این کشور محسوب می شود، معتقدند که قیمت سنگ آهن در بازار نقدی چین که به عنوان شاخصی از وضعیت بازارجهانی سنگ آهن به حساب می رود، افزایش می یابد و در نیمه اول سال بین 180 تا 200 دلار سی اف آر خواهد بود و چه بسا در مواردی از 200 دلار نیز فراتر برود.

قیمت سنگ آهن فاین و کنستانتره خلوص 62 درصد به 200 دلار نزدیک شده و متالواینوست کنستانتره سنگ آهن را بالای 200 دلار به چینی ها می فروشد.

به هر حال اگر روند صعودی قیمت ها در چین از بین برود قیمت سنگ آهن از 200 دلار بالاتر نمی رود. از طرفی پروژه های ساخت و ساز در برزیل، روسیه ، هند و چین باید به بهبود بازار سنگ آهن کمک کند.

این شرکت معدنی روس قصد دارد ظرفیت تولید خود را برای رقابت با سه غول معدنی دنیا بالاتر ببرد. در حال حاضر  این شرکت 40 میلیون تن در سال تولید دارد که شامل گندله با کیفیت بالا و آهن اسفنجی است و از هزینه های پایین تولید سود می برد.

با این که انتظار می رفت قیمت سنگ آهن پس از افزایش تعرفه صادراتی هند بالا برود، هفته گذشته بازار چندان فعال نبود و قیمت ها 2 تا 6 درصد کاهش داشت. بازار سنگ آهن در ابهام است و فروشنده ها در شوک افت قیمت ها و افزایش تعرفه صادرات هستند. بازار فولاد در چین نزولی بود و بهبودی نداشت. ظاهرا کارخانه های چینی هنوز موجودی سنگ آهن دارند و تمایلی به خرید نیست. در کل سیاست انتظار بازار را در بر گرفته است.

چون دو هفته ای است که فولادسازان چینی سنگ آهن نخریده اند شاید پس از دو هفته خرید ها افزایش یابد.

۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ۱۰:۱۵
تعداد بازدید : ۷۲۱
کد خبر : ۹,۵۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید