به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد جهان با کاهش قیمت روبروست– 17/12/1389

مرکز خدمات فولاد ایران - فولاد سازان سراسر جهان طی سه ماه اخیر در نتیجه افزایش قیمت سنگ آهن و کک قیمت محصولات فولادی را بالا بردند و مصرف کنندگان فولاد را به تدریج آماده نمودند. حال این سوال مطرح است که این افزایش قیمت ها تا چه حد ماندگار خواهد بود. آیا فولاد سازان می توانند افزایش هزینه تولید را به قیمت های فصل دوم منتقل کنند یا نه؟

در حالی که شرکت های معدنی در اعمال افزایش قیمت ها به بازار موفق بوده اند، عوامل متعددی بر وضعیت بازار فولاد جهان تاثیر گذار است. چین اخیرا اعلام کرده از هر راه حلی برای آرام کردن رشد اقتصادی استفاده می کند. این امر در قیمت های داخلی چین که از 22 فوریه روند نزولی گرفته، نمایان است. از طرف دیگر بحران سیاسی خاور میانه و شمال آفریقا مشکلات موجود را افزایش داد چون بازار های مهم ترکیه و سی آی اس مختل شد و آن ها را مجبور ساخت به دنبال جایگزین باشند. از اواسط فوریه روند صعودی قیمت ها به تدریج تغییر نمود و ظاهرا روند رایج بازار به کلی تغییر کرده است.

در حالی که قیمت بیلت و مقاطع از نیمه دوم فوریه نزولی شد، گزارشات اخیر از دریای سیاه و اروپا نشان می دهد که بازار ورق نیز روند نزولی را آغاز کرده است. فولاد سازان مختلفی از جمله در روسیه تصمیم گرفتند قیمت ها را 20 تا 30 یورو کاهش دهند.

البته این کاهش قیمت ها به هیچ وجه موجب افزایش تمایل به خرید نشد بلکه برعکس همه در انتظار افت بیشتر قیمت ها نشسته اند.

۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ۱۰:۱۶
تعداد بازدید : ۷۴۶
کد خبر : ۹,۵۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید