به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت ورق گرم در چین– 17/12/1389

مرکز خدمات فولاد ایران - قیمت ورق گرم در چین از شروع ماه مارس به دلیل پایین بودن تقاضا در بازار نقدی کاهش یافته است. شایعاتی مبنی بر احتمال حذف معافیت مالیاتی صادرات برخی از محصولات فولادی از اول ماه آوریل نیز نگرانی هایی را در میان دست اندرکاران به وجود آورده است چرا که با وقوع این امر صادرات کاهش می یابد و بازار داخل تحت فشار قرار می گیرد.

در حال حاضر قیمت پیشنهادی ورق گرم ضخامت 5/5 میلیمتر در شانگهای 699 تا 703 دلار هر تن همراه با 17 درصد مالیات ارزش افزوده می باشد که افتی10 دلاری را در هر تن نسبت به اوایل ماه مارس تجربه کرده است. قیمت پیشنهادی همین محصول در گوانگ دونگ لکونگ نیز 7 دلارهر تن کاهش یافته و به 723 تا 726 دلار هر تن رسیده است.

با توجه به پایین بودن تقاضای مصرف کننده های نهایی، تمایل تجار برای خرید از بازارنقدی کاهش یافته است. محدود شدن اعتبارات بانکی و افزایش نرخ بهره شرایط را برای تجار دشوار کرده است.

اگر چه اخیرا موجودی انبارها در شانگهای و لکونگ به ثبات رسیده است اما با عرضه محصولات ماه مارس به بازار پیش بینی می شود که سطح موجودی در بازار افزایش یابد.

در حال حاضر موجودی ورق گرم در شانگهای و لکونگ به ترتیب در حدود 1 میلیون و 780 هزار تن و 1 میلیون و 140 هزار تن می باشد که تغییر چندانی را نسبت به اواخر فوریه تجربه نکرده است.

۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۷۶۰
کد خبر : ۹,۵۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید