به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت ورق گرم صادراتی چین- 19/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- مشتریان کره ای ورق گرم چین، با افت شدید قیمت پیشنهادی چینی ها متعجب شده اند و این امر را نشانگر افت شدید احتمالی بازار در آینده می دانند.

یک فولاد ساز اصلی در شمال چین اخیرا ورق گرم حاوی برنز را 700 دلار سی اف آر به کره ای ها عرضه نموده در حالی که قیمت رایج همین کالا 770 دلار سی اف آر بوده است.

صادر کننده ها معتقدند که با توجه به روند نزولی قیمت ورق گرم به دلیل نبود تقاضا، برخی از خریداران خارجی نسبت به تغییرات بازار چین و قیمت های پیشنهادی صادراتی آن ها حساس شده اند. آن ها نگرانند که با افت احتمالی قیمت ها در بازار ورق گرم چین، قیمت های صادراتی نیز تنزل داشته باشد.

البته هنوز اغلب فولاد سازان چینی این کالا را در 740 تا 750 دلار فوب پیشنهاد می دهند. کارخانه های چینی تا دو هفته آینده قیمت های آوریل را اعلام می کنند و بازار به این قیمت ها چشم دوخته چون به نوعی نشانگر روند آینده بازار است.

همچنین خبر ها حاکی از آن است که هنوز طرح تغییر کاهش تعرفه صادراتی محصولات فولادی حاوی برنز چین مورد بررسی است و نتیجه ای اعلام نشده است و انتظار نمی رود به این زودی به دلیل پیچیدگی های موجود نتیجه ای حاصل شود.

بنابراین بعید است تعرفه صادراتی محصولات حاوی برنز چین حذف شود به عنوان نمونه تعرفه صادرات ورق گرم حاوی برنز 9 درصد است.

از آنجایی که آوریل هر سال تعرفه های صادراتی در چین مورد بررسی قرار می گیرد افزایش شایعات امرعجیبی نیست. امسال دو مرتبه در مورد این تعرفه صحبت شده ولی هنوز وقت می برد تا نتیجه نهایی حاصل شود.

تجار چینی نگرانند که در ماه آوریل سیاست های صادراتی چین تغییری ناگهانی داشته باشد در نتیجه از هم اکنون به پیشنهاد های خود تبصره ای در مورد هزینه های احتمالی تغییر تعرفه ها اضافه نموده اند.

۱۹ اسفند ۱۳۸۹ ۰۸:۵۴
تعداد بازدید : ۸۹۶
کد خبر : ۹,۵۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید