به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار آرام قراضه در سی آی اس- 19/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار قراضه صادراتی سی آی اس در ماه مارس آرام بوده است. سطح تقاضا در شمال آفریقا کاهش یافته و کارخانه ها در ترکیه نیز به دنبال فروش محصولات تمام شده خود هستند و تمایلی برای خرید ندارند. به رغم پایین بودن تقاضا، عرضه کنندگان قراضه سی آی اس خواستار افزایش قیمت هستند. در حال حاضر قیمت پیشنهادی قراضه صادراتی پایین اما قیمت فروش این محصول در بازار داخلی روسیه و اوکراین بالا می باشد. بسیاری از کارخانه ها در این کشور در فصل زمستان قراضه مورد نیاز را، از موجودی انبارهایشان تامین می کردند به همین دلیل عرضه کننده ها موفق به افزایش قیمت فروش خود نشدند.

در حال حاضر کارخانه ها خواستار خرید قراضه در قیمت 363 دلار هر تن همراه به هزینه حمل هستند که در مقایسه با قراضه صادراتی از قدرت رقابت بیشتری برخوردار است.

هم اکنون بالاترین قیمت پیشنهادی ترک ها برای واردات قراضه کلاس آ3 برای تحویل در اواخر ماه مارس 440 دلار هر تن سی اند اف می باشد. البته تجار با پیش بینی احتمال رشد بیشتر قیمت ها طی ماه جاری، حاضر به فروش  در این قیمت نیستند. با توجه به افزایش قیمت نفت به دلیل درگیری های اخیر در لیبی و شرایط بد آب و هوایی پیش بینی می شود که کرایه حمل طی ماه جاری 30 تا 37 دلار هر تن افزایش یابد و قیمت فوب قراضه به 400 تا 410 دلار هر تن برسد به همین دلیل قیمت پیشنهادی ترک ها برای روس ها جذاب نیست.

با توجه به پایین بودن قیمت قراضه در اوکراین، آنها به دنبال صادرات محصولات خود هستند به همین دلیل پیش بینی می شود که عرضه قراضه صادراتی از این کشور افزایش یابد. قراضه کلاس آ3 در این کشور در قیمت 425 تا 430 دلار هر تن  سی اند اف به فروش رفته است.

با توجه به شرایط کنونی، حداقل قیمت قراضه 450 دلار هر تن سی اند اف می باشد. تنها در صورتی که قیمت پیشنهادی این محصول 475 دلار هر تن سی اند اف باشد، فروش قراضه برای آنها مقرون به صرفه خواهد بود چرا که قیمت خرید قراضه در این کشور در حدود 342 دلار هر تن همراه با هزینه حمل می باشد.

گزارش ها نشان می دهد که هندی ها خواستار واردات قراضه خرد شده از روسیه در قیمت 470 تا 475 دلار هر تن سی اند اف هستند.

با توجه به شرایط نا مساعد بازار ورق و مقاطع، احتمال افزایش صادرات قراضه سی آی اس به ترکیه طی نیمه اول ماه مارس ضعیف است.

۱۹ اسفند ۱۳۸۹ ۰۸:۵۷
تعداد بازدید : ۸۰۶
کد خبر : ۹,۵۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید