به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قراضه در آمریکا همچنان رو به بالا- 22/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- بسیاری از دست اندرکاران بازار بر این باورند که قیمت قراضه در آمریکا طی سال جاری بالا خواهد ماند البته در این میان عده ای نیز مخالف این امر هستند.

با توجه به افزایش شدید قیمت سنگ آهن عده ای اظهار داشته اند که کارخانه ها در آمریکا به استفاده از قراضه برای تولید محصولات خود خواهند پرداخت و این امر منجر به افزایش تقاضای این محصول خواهد شد.

در این میان عده ای نیز بر این باورند که بالاترین حد قیمت قراضه در سال 2011 کمتر از 500 دلار هر لانگ تن خواهد بود. در حال حاضر این محصول در قیمت 455 دلار هر لانگ تن همراه با هزینه حمل معامله می شود. با افزایش فعالیت های صنعتی، قراضه بیشتری در آمریکا تولید خواهد شد و این امر منجر به تعادل رسیدن میزان عرضه و تقاضا در بازار خواهد شد.

23 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی اخیر در آمریکا بر این باورند که سقف قیمت قراضه خرد شده در این کشور سال جاری 500 دلار هر لانگ تن خواهد بود. این در حالی است که 30 درصد اظهار داشته اند که بالاترین قیمت این محصول 550 دلار هر لانگ تن و 28 درصد در انتظار رسیدن قیمت به 600 دلار هرلانگ تن هستند. در این میان 28 درصد نیز اظهار داشته اند که قیمت این محصول در حال حاضر به سقف خود رسیده است.

در سطح جهان قیمت قراضه با افزایش قیمت نفت و کرایه حمل بالا رفته است. قیمت خرید قراضه سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 امریکا از جانب ترک ها 466 دلار هر تن سی  اند اف است که 16 دلار رشد داشته. از طرفی  امریکا قیمت پیشنهادی به ترکیه را به 471 دلار رسانده  و قیمت پیشنهادی به تایوان را 10 دلار افزایش داده است.

در حالی که قیمت قراضه در بازار ترکیه با افزایش نگرانی از تنش های خاور میانه و شمال افریقا و صدمه به صادرات میلگرد ترکیه، افت داشته است. تنش های سیاسی اخیر موجب شده تجار ترک آینده روشنی در ماه های باقی مانده از سال 2011 نبینند. آن ها انتظار دارند قیمت قراضه تا فصل سوم 58 دلار افت داشته باشد. بازار فولاد ترکیه وابستگی شدیدی به قراضه دارد.

۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۷۰۶
کد خبر : ۹,۶۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید