به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود بازار چدن صادراتی در سی آی اس- 22/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- صادرکنندگان چدن سی آی اس پیش بینی می کنند که حجم صادرات این محصول در ماه جاری به دلیل افزایش قیمت قراضه، کاهش عرضه و پایین آمدن سطح موجودی انبارها، افزایش یابد.

با توجه به بالا بودن هزینه تولید احتمال رشد قیمت ها نیز در بازار وجود دارد. اوایل ماه فوریه قیمت چدن افزایش یافت و به 560 دلار هر تن فوب دریای سیاه رسید اما پس از آن قیمت این محصول به شدت پایین آمد و به حدود 500 دلار هر تن فوب رسید. اما اواخر این ماه و با شروع خریدهای ماه مارس و آوریل مجددا قیمت چدن بالا رفته و در 510 تا 530 دلار هر تن فوب معامله شد.

در حال حاضر برخی از کارخانه ها خواستار صادرات چدن در قیمت 530 تا 550 دلار هر تن فوب دریای سیاه هستند و معاملاتی نیز در این قیمت انجام شده است. با توجه به شرایط کنونی بازار احتمال رشد بیشتر قیمت ها وجود دارد و برخی پیش بینی می کنند که قیمت این محصول افزایش یافته و به 560 دلار هر تن فوب دریای سیاه و حتی بیشتر برسد.

آمریکا یکی از خریداران اصلی چدن روسیه و اوکراین می باشد و از آنجایی که قیمت ورق در این کشور به 950 دلار هر تن رسیده، برآورد شده است که هزینه تولید چدن در آمریکا در حدود 600 دلار هر تن باشد. با بهبود اقتصاد کشورهای آمریکایی و آسیایی و همچنین فروش نیمی از محصولات ماه آوریل پیش بینی می شود که بازار صادرات چدن سی آی اس تا اواخر ماه مارس پرجنب و جوش باشد.

۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۷۱۸
کد خبر : ۹,۶۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید