به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد چین در انتظار معجزه- 23/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- یک ماهی است که قیمت فولاد در چین نزولی است. بر خلاف روال هر سال که پس از تعطیلات سال نو چین، بازار پر رونق و فعال می گردد سال 2011 تجربه متفاوتی داشته است.

قبل از تعطیلات سال نو، با پیش بینی افزایش تقاضا قیمت ها بیش از حد بالا رفت. دولت چین اعلام کرد که برنامه های زیر ساختی و خانه سازی زیادی در برنامه 5 ساله خود در دست دارد. ولی پس از آن که تب و تاب اولیه آرام شد مشخص گشت که بیش از این زمان می برد تا تقاضا افزیش یابد. دولت گفته خود را با افزایش 25 واحدی نرخ بهره در آغاز سال نو نقض نمود.

علی رغم امیدواری ها بازار به رکود رفت و هنوز نتوانسته خود را بالا بکشد. در حالی که بازار از نبود تقاضا رنج می برد افزایش 5/5 درصدی تولید فولاد از ژانویه تا فوریه فشار زیادی به بازار وارد نموده است. موجودی میلگرد برای سومین ماه متوالی افزایش یافت با 118 هزار تن رشد به 7 میلیون و 737 هزار تن رسید. موجودی ورق گرم در بازار چین با 36 هزار و 580 تن رشد به 5 میلیون و 156 هزار تن رسید که 5 هفته متوالی افزایش داشت.

با افزایش موجودی ها، کارخانه ها باید در مورد میزان تولید تجدید نظر کنند. از طرفی قیمت سنگ آهن نیز با نبود تقاضای چین کاهش یافت.

با این اوصاف بازار فولاد چین در شرایط نا مساعدی است و روز به روز با افت قیمت ها به وخامت می رود. همه ناامیدانه در انتظارند تا که شاید افزایش فصلی تقاضا ناجی بازار فولاد چین گردد.

۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ۰۸:۰۳
تعداد بازدید : ۶۸۳
کد خبر : ۹,۶۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید