به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود بازار مقاطع در شمال غرب اروپا- 23/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- روند آینده بازار مقاطع در شمال غرب اروپا مشخص نیست. در حالی که تجار بزرگ اظهار داشته اند که سطح تقاضای مصرف کننده های نهایی پایین است، کارخانه ها امیدوارند که با توجه به پروژه های زیربنایی دولتی موفق به فروش مقاطع تولیدی برای فصل دوم شوند.

بسیاری از تجار بزرگ عجله ای برای خرید مقاطع ماه آوریل را ندارند. در این میان برخی پیش بینی می کنند که قیمت مقاطع در ماه آوریل افزایش یابد این در حالی است که عده ای نیز در انتظار افت 10 تا 20 یورو هر تن قیمت این محصول طی این ماه هستند. مقاطع ماه مارس در قیمت 924 تا 938 دلار هر تن به فروش رفته است.

کاهش قیمت قراضه طی ماه گذشته و پایین بودن تقاضا در بخش ساختمانی منجر به افت بازار شده بود. معمولا فعالیت های ساختمانی طی فصل دوم افزایش می یابد اما با این وجود عده ای بر این باورند که این امر تاثیر چندانی بر قیمت ها نخواهد گذاشت. عده ای نیز اظهار داشته اند که سطح تقاضا در کوتاه مدت نزولی خواهد بود.

اما کارخانه ها در تلاش اند تا قیمت محصولات خود را بالا ببرند. گزارش ها نشان می دهد که یکی از کارخانه ها با توجه به رشد قیمت قراضه به دنبال رساندن قیمت مقاطع ماه آوریل خود به 700 یورو هر تن می باشد. پیش بینی می شود که با شروع ساخت نیروگاه های جدید و توسعه بنادر سطح تقاضا در این منطقه افزایش یابد.

برخی اظهار داشته اند که سطح موجودی انبارها پایین است و احتمالا انبارداران به زودی وارد بازار خرید خواهند شد. این در حالی است که عده ای نیز بر این باورند که بازار مقاطع در ماه آوریل آرام خواهد بود.

۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۸۰۳
کد خبر : ۹,۶۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید