به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد اروپا در هفته ای که گذشت- 24/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- سرعت کاهش قیمت فولاد در اروپا هفته گذشته افزایش یافت. چند روز اخیر خبر کاهش قیمت ورق گرم در بازار پیچیده و فعالان بازار را نگران کرده است. ظاهرا صادر کنندگان ترک ورق گرم را 550 یورو هر تن سی اف آر عرضه کرده اند که افت قیمت شدیدی است چرا که از 2 دو ماه گذشته تاکنون قیمت زیر 570 تا 580 یورو نرفته بود. در آنتورپ ورق گرم وارداتی زیر 600 دلار سی اف آر است که افت شدیدی داشته است.

ورق گرم تخت نیز افت داشته و تولید کننده ها در ایتالیا هنوز نتوانسته اند تولید آوریل را پیش فروش کنند در نتیجه قیمت ها بین 10 تا 30 یورو کاهش یافته است.

ظاهرا شرایط مشابه سال 2010 است که پس از مدت کوتاهی ثبات و رشد قیمت مناسب، قیمت ها به سرعت رو به کاهش است. واضح است که افزایش قیمت های ژانویه نتیجه سیاست افزایش قیمت تولید کننده های بزرگ سراسر جهان بود. آغاز سال 2011 حتی قبل از آن تقریبا همه فعالان بازار قانع شده بودند که سال 2011 سال پر کاری است و قیمت ها بهبود زیادی خواهند داشت. در نتیجه همه پس از تعطیلات کریسمس به سرعت خرید نمودند چون هر روز تاخیر به ضرر آن ها تمام می شد. ولی ظاهرا این تنها خیالی بیش نبود و این چنین نشد.

میزان مصرف که در سطوح پایینی باقی مانده نمی توانست برای مدت زیادی از روند افزایش قیمت تولید کننده ها حمایت کند. روند نزولی و سقوط قیمت امروز چیزی نیست جز نتیجه منطقی بهبود اقتصادی شکننده اروپا.

شاید زلزله ژاپن موجب شود قیمت ها در بازار فولاد تکانی بخورد چون ظاهرا فولاد سازان بزرگ ژاپنی تولید را متوقف کرده اند.

۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۶۶۸
کد خبر : ۹,۶۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید