به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق در جنوب شرق چین- 24/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- تجار چینی انتظار دارند بازار ورق گرم در جنوب شرق این کشور تا دو هفته آینده در رکود باشد. نبود تقاضا و افزایش قیمت کارخانه ها عوامل اصلی تاثیر گذار می باشند. در بازار صادرات نیز تمایل به خرید دیده نمی شود.

ظاهرا آخرین قراردادی که فولاد سازان اصلی آسیا با این منطقه از چین بسته اند مربوط به اواخر ژانویه است. علت این رکود اختلاف قیمت چشمگیر میان قیمت کارخانه ها و درخواست خریداران است. هفته های اخیر ورق گرم چین به تدریج نزولی بوده است. ورق گرم تحویل ماه می 810 دلار سی اف آر هنگ کنگ است ولی خریداران به دنبال 770 تا 780 دلار سی اف آر هستند.

فولاد سازان بزرگ چین قیمت های آوریل خود را به زودی اعلام می کنند و آن زمان می توان درک بهتری از آینده بازار داخلی و صادراتی ورق گرم  چین داشت.

از طرفی بازار ورق سرد نیز در همین راستا نزولی بوده است. ورق گالوانیزه هفته گذشته 30 تا 45 دلار افت داشته  به 863 تا 879 دلار با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده رسیده است.

خرید های بیش از نیاز در دو ماه ابتدایی سال موجودی تجار را بالا برده  و هنوز تقاضای واقعی بهبود نیافته است. در نتیجه برخی از فروشندگانی که مشکل مالی دارند قیمت پیشنهادی را پایین تر آورده اند تا نقدینگی به دست آورند.

شاید تا یک ماه آینده این شرایط ادامه داشته باشد. در هفته های آینده موجودی بیشتری از ورق تجار به بازار می آید. در بازار واردات منطقه نوسان بازار موجب شده چینی ها برای آوریل خرید زیادی نکنند. ولی هنوز عرضه کننده های خارجی قیمت ها را بالا نگه داشته اند. کره قیمت تحویل ماه می را برای ورق گالوانیزه 1080 دلار هر تن فوب عرضه کرده که نسبت به یک ماه قبل 50 دلار بالا رفته و بعید است کسی برای ماه می پیش خرید کرده باشد.

۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۷۸۰
کد خبر : ۹,۶۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید