به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار بیلت سی آی اس رو به بهبود- 24/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار بیلت صادراتی سی آی اس باز هم تغییر کرده است. عرضه کننده ها که در بنادر خاور دور و دریای خزر اواخر فوریه و اوایل مارس را فعال بودند حال موقتا از بازار خارج شده اند و در انتظار بهبود اوضاع هستند. برعکس در بنادر دریای سیاه فروشنده ها فعالتر شده اند. در حالی که تولید مارس اغلب کارخانه ها پیش فروش شده فروش آوریل آغاز شده است.

همچون گذشته بیلت سی آی اس به بازار اروپا و خاور میانه ( به خصوص سوریه که یک ماه است از بازار خارج شده، ترکیه و کشور های عربی حوزه خلیج فارس) صادر می شود .

با این که بیلت هنوز تقاضای خوبی ندارد ولی باز فولاد سازان قیمت ها را کمی بالا برده اند. گرچه قیمت در خواستی خریداران 590 تا 600 دلار فوب است معامله ها در کمتر از 610 دلار فوب بسته نشده است. البته این سطح قیمت بیشتر اوایل مارس دیده شده و برخی اخیرا 615 دلار فوب نیز شنیده اند. در نتیجه برخی از صادر کننده ها هفته اخیر سعی نمودند 5 تا 10 دلار دیگر قیمت را بالا ببرند. ترک ها نیز به دنبال افزایش قیمت پیشنهادی تا 10 دلار بودند و 635 تا 645 دلار فوب ثبت شده است.

کارخانه بی ام زد هنوز در حال مذاکره بر سر قیمت است و تولید آوریل را  635 دلار فوب عرضه نموده است به نظر تجار این کارخانه با توجه به قیمت های قراردادی اخیر باید قیمت را حداقل 15 دلار کاهش دهد.

متینوست بیلت خود را به لهستان 625 تا 635 دلار تحویل اواخر مارس یا اوایل آوریل عرضه نموده است.

اغلب عرضه کنندگان بیلت سی آی اس در حوزه دریای خزر فعالیتی ندارند. تنها قزاق ها باز تلاش کردند قیمت را بالا ببرند ولی موفق نشدند. قیمت پیشنهادی به ایران برای تولید آوریل 620 دلار فوب شنیده شده که 25 تا 30 دلار طی یک هفته رشد داشته است. ولی این قیمت ها خیلی بالاست چون قیمت درخواستی ایران 590 تا 600 دلار فوب است. از طرفی روس ها از بازار خارج شده اند.

در بنادر خاور دور روند ثابتی حکمفرماست. هنوز کارخانه اوراز حجم صادراتی تولید آوریل را تعیین نکرده ولی بیش از 20 هزار تن نیست. از طرفی شاید بخواهد موقعیت خود را با توجه به بهبود تدریجی بازار محصولات نیمه تمام به دلیل بهبود فصلی تقاضا محکم تر کند. احتمالا قیمت اولیه آن 660 تا 670 دلار فوب خواهد بود در حالی که تولید مارس 655 تا 660 دلار بود.

قیمت فعلی در خاور دور 645 تا 660 دلار فوب است که تغییری نکرده است.

۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۸۷۰
کد خبر : ۹,۶۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید