به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن- 24/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- افت قیمت نقدی سنگ آهن با تداوم عدم خرید چینی ها به دلیل رکود بازار داخلی فولاد ادامه دارد. روز پنجشنبه سنگ آهن خلوص 5/63 یا 63 درصد هند 178 و 175 دلار هر تن خشک معامله شد. روز جمعه قیمت پیشنهادی همین خلوص به 175 دلار رسید ولی قیمت های درخواستی به 172 دلار نیز افت نمود. یک محموله خلوص 63 درصد هند 170 دلار سی اف آر چین معامله شد.

افت بازار، شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد استیل ایندکس را  3 دلار و 30 سنت هر تن خشک کاهش داده به 167دلار و 40 سنت رساند.

اگر چه روند نزولی اخیر قیمت ها در بازار سنگ آهن در 6 ماه گذشته بی سابقه بوده و عدم تقاضای چین ادامه دارد ولی باز هم عواملی وجود دارند که می تواند مانع از رکود بیشتر بازار سنگ آهن گردد.

1-در کنار اختلالات جوی اخیر، افزایش تعرفه صادرات هند نیز به بازار کمک می کند.

2- باران های موسمی اواسط ماه می می تواند عرضه هند را محدودتر کند.

3- سیاست های دولت هند بر استخراج معادن غنی ایالات کارناتاکا، اوریسا و گوا تاثیر گذار و عرضه را به خطر می اندازد

4-گرچه چین بزرگترین خریدار سنگ آهن است و تغییر تقاضای آن در تعیین قیمت سنگ آهن و فولاد تعیین کننده است ولی می توان گفت که این روند در چین به تنهایی و در انزوا رخ نمی دهد و جهانی است.

تحلیل گران معتقدند با رسیدن دوره اوج تقاضای ساخت و ساز در چین بین ماههای مارس تا  ماه می تقاضا بهبود می یابد. البته نباید زلزله ژاپن و  کاهش تقاضای سنگ آهن آن را فراموش نمود.

۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۹۵۲
کد خبر : ۹,۶۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید