به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سونامی ژاپن و بازار فلزات پایه- 24/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- تقاضای فلزات صنعتی در ژاپن که بزرگترین وارد کننده آلومینیوم دنیاست ممکن است کاهش یابد چراکه کارخانه ها پس از سونامی به دلیل آسیب های وارده تعطیل شده اند یا کمبود سوخت آن ها را مجبور به توقف تولید کرده است. همچنین ژاپن پس از چین دومین خریدار مس در جهان است.

شاید در کوتاه مدت تقاضای فلزات پایه ای چون مس، روی و نیکل کاهش یابد. قیمت آلومینوم در بورس لندن برای تحویل سه ماهه روز جمعه پس از افت 3/3 درصدی، با 6/1 درصد کاهش 2.545 دلار در هر تن ثبت شد و قیمت مس پس از افت 2/2 درصدی کمی کاهش یافت و 9.190 دلار در هر تن ثبت شد.

این زلزله زمانی به وقوع پیوست که ژاپن در حال خروج از رکود فصل چهارم بود. کارخانه ها از دسامبر 2010 به بعد 2/4 درصد رشد در فروش داشتند  که در 5 ماه گذشته بیشترین رشد بود.

تولید صنعتی ژپن در ژانویه افزایش یافت و نرخ بیکاری 9/4 درصد بود که از مارس 2009 پایین ترین رقم بوده است. حال شرکت هایی چون سونی، تویوتا موتور،  نیسان  و کارخانه های دیگری مجبور شدند خطوط تولید شمال ژاپن را تعطیل کنند. نیپون استیل و سومیتومو نیز مجبور شدند تولید را در نقاط شمالی متوقف کنند. تولید کنندگان مس و روی نیز از تعطیلی خطوط تولید خبر داده اند. بزرگترین تولید کننده مس ژاپن و همچنین بزرگترین تولید کننده روی این کشور محجبور شده اند خطوط تولید را در نقاط زلزله زده تعطیل کنند.

به نظر تحلیل گران 3 تا 6  ماه زمان می برد تا مصرف مواد اولیه و فلزات در ژاپن به سطح نرمال باز گردد و با توجه به لزوم باز سازی خسارات باید منتظر افزایش تقاضای گسترده بود.

۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۸۴۹
کد خبر : ۹,۶۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید