به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

واردات ورق سرد چین تحت تاثیر سونامی ژاپن- 24/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران-  به دنبال فاجعه سونامی  ژاپن، وارد کنندگان ورق سرد ژاپن در جنوب شرق چین نگران تاخیر های احتمالی در تحویل آوریل و ماه می و یا هر احتمال کاهش تولید در آینده هستند.

در حال حاضر قیمت های بالای ورق سرد ژاپن برای چینی ها مسئله نیست بلکه به موقع رسیدن محموله ها به دستشان اهمیت فراوان دارد. آن ها می خواهند خود را آماده کنند تا در صورت نیاز به سرعت به عرضه کنندگان دیگر رجوع کنند.

مذاکرات بر سر قرارداد ماه های آوریل و می ورق سرد بین ژاپن و چین به دلیل بالا بودن قیمت ژاپنی ها هنوز به سرانجام نرسیده بود. ژاپنی ها قیمت را در 1000 دلار سی اف آر هنگ کنگ گذاشته بودند که برای چینی ها خیلی بالا بود.

ظاهرا ژاپنی ها در حال بررسی تجهیزات و خطوط تولید و کشف صدمات وارده از زلزله هستند و تا چند روز آینده نتیجه نهایی را به مشتریان خود ابلاغ می کنند. ژاپنی ها باید در اعلام تاخیر های احتمالی و لزوم کاهش تولید خیلی دقت کنند چون اطلاعات اشتباه آن ها به راحتی بازار را سردرگم خواهد نمود.

قیمت ورق سرد در بازار چین به تدریج به ثبات رسیده چرا که نگرانی از احتمال کاهش واردات از ژاپن در ماه های آتی افزایش یافته است. ولی منابع بازار معتقدند احتمال افزایش داد و ستد چین با ژاپن در بازار ورق کم است چون اغلب ژاپنی ها محصولات نهایی با کیفیت تولید می کنند.

قیمت فعلی ورق سرد در بازار شانگهای 814 تا 830 دلار درهر تن با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده است که نسبت به جمعه قبل ثابت مانده است.

به نظر برخی قیمت ورق سرد در آینده نزدیک بالا می رود چون چینی ها مجبور می شوند موقتا واردات از ژاپن را متوقف کنند. ولی برخی محصولات ورق وارداتی از ژاپن قابل جایگزینی با تولید داخل نیست از جمله ورق سیلیکونی و ورق نازک خودرو سازی. هنوز زود است در این مورد صحبت کنیم که آیا کاهش موقتی واردات از ژاپن به افزایش تقاضا در چین کمک می کند یا نه.

۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۹۲۲
کد خبر : ۹,۶۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید