به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار بیلت در چه حال است- 24/ 12/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت بیلت دریای سیاه تغییراتی جزیی داشته است چرا که تنش های سیاسی شمال افریقا و خاور میانه درست زمانی که عرضه محدود بود بر میزان تقاضا تاثیر سوء گذاشت. قیمت بیلت فوب دریای سیاه 620 تا 630 دلار است. خریداران از معامله بیلت 640 دلار فوب ترکیه اجتناب نموده اند. تقاضا ثابت است و خریداران تنها در حد نیاز فوری معامله می کنند. تنها دلیل عدم سقوط قیمت ها محدودیت عرضه است.

وضعیت سیاسی لیبی، شمال افریقا و خاور میانه مانع از واردات بیلت به این بازار های مهم همچون گذشته شده است. نوردکاران مصری تولید را از سر گرفته اند البته در حجم پایین تر و قصد دارند درخواست های خریدی برای بیلت ترکیه بدهند. محدودیت عرضه سی آی اس و ترکیه موجب شد که با افت تقاضا بازار توازن داشته باشد.

در سی آی اس تولید کنندگان بیلت که می توانستند تولید اسلب را جایگزین کنند این چنین کردند چون تقاضای اسلب چند ماه اخیر مساعد تر بوده است.  از طرفی تقاضای بالای داخلی نیز صادرات بیلت سی آی اس را محدود نموده است. قیمت های اخیر بیلت موجب شد تا تولید کنندگان سی آی اس سود کسب کنند ولی هزینه بالای تولید در ترکیه به کارخانه ها اجازه سوددهی نداد.

برخی از فولادسازان ترک تصمیم گرفتند تا بر تولید محصولات باارزش افزوده بیشتری چون میلگرد و مفتول تاکید کنند و تولید بیلت را کاهش دهند و بدین ترتیب عرضه را محدود تر کنند. ترک ها امیدوارند که با نزدیک شدن فصل ساخت و ساز خرید مقاطع ساختمان سازی علی رغم تنش های سیاسی موجود افزایش یابد.

قیمت قراضه به 455 تا 465 دلار سی اف آر ترکیه افزایش یافته در حالی که هفته قبل 440 تا 455 دلار بود. چرا که ترک ها فروش بیشتری داشتند و موجودی قراضه آن ها کاهش یافت در نتیجه قراضه بیشتری خریداری نمودند. در بورس لندن آخرین قیمت  قرارداد سه ماهه بیلت 556 دلار در هر تن می باشد که 6 دلار رشد داشته است.

 

۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ۱۴:۲۵
تعداد بازدید : ۹۲۸
کد خبر : ۹,۶۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید