به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت مقاطع در چین- 24/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- به رغم نگرانی تجار در جهت کاهش قیمت ها، تولید کنندگان مقاطع در چین موفق به افزایش قیمت صادراتی این محصول شده اند. این در حالی است که تقاضای مقاطع در این منطقه رو به کاهش است.

قیمت مقاطع اواخر ماه مارس نزولی بود اما در حال حاضر کارخانه قیمت صادراتی این محصول را 20 تا 30 دلار هر تن طی یک هفته بالا برده اند. در این میان عده ای از تجار در ایالت هبی چین قیمت پیشنهادی خود را ثابت نگاه داشته و برخی نیز عرضه خود را به بازار کاهش داده اند. پیش بینی می شود که تجار مقاطع در ایالت هبی قیمت پیشنهادی خود را طی دو هفته آینده بالا ببرند.

اگر چه احتمال افزایش تقاضا در آسیا ضعیف است اما صادرکنندگان مقاطع در چین در تلاش اند تا قیمت این محصول را بالا نگاه دارند. به منظور بالا نگاه داشتن قیمت ها، چینی ها به فروش محصولات خود در بازار داخلی روی آورده اند.

تقاضای مقاطع در تایوان به دلیل رشد شدید قیمت این محصول پایین آمده است. واردکنندگان در تایلند به دلیل تعطیلات سال نو از بازار خارج شده اند به همین دلیل احتمال افزایش حجم معاملات تا پایان ماه آوریل ضعیف است. تقاضای خرید در ویتنام هم به دلیل کاهش اعتبارات بانکی پایین آمده است. فعالیت های ساختمانی در کره جنوبی نیز که بازار اصلی صادرات مقاطع چین می باشد، کم شده است.

اما گزارش ها نشان می دهد که فعالیت های ساختمانی در چین به دلیل بهبود شرایط آب و هوایی به تدریج بهبود یافته است. دولت چین در نظر دارد تا در سال 2011 در حدود 10 میلیون خانه جدید در این کشور بسازد. به همین دلیل بسیاری از کارخانه ها به فروش محصولات خود در بازار داخلی روی آوره اند. رشد قیمت مواد اولیه هم به افزایش قیمت مقاطع کمک کرده است.

قیمت مقاطع و بیلت در چین رشدی 5 تا 15 دلاری را در هر تن تجربه کرده است. کارخانه ها همچنین قیمت پیشنهادی خود را طی یک هفته 5 دلار هر تن بالا برده اند. احتمال تغییر شرایط بازار در کوتاه مدت ضعیف است.

۲۴ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۴۵۶
کد خبر : ۹,۹۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید