به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار صادرات فولاد چین رو به نزول- 25/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- در ماه مارس صادرات محصولات فولادی چین رشد چشمگیری داشت و 98 درصد نسبت به فوریه افزایش یافته به 4 میلیون و 910 هزار تن رسید. البته این امر دور از انتظار نبود چون در ماه فوریه پس از تعطیلات سال نو چین، بازار کساد بود و صادرات مارس افزایش یافت.

در سه ماه نخست سال 2011 چین 10 میلیون و 510 هزار تن محصولات فولادی تولید نمود که 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت. ولی هنوز زود است از ماندگاری این روند صعودی صحبت کنیم چون ظاهرا خریداران خارجی اخیرا حجم معاملات را کاهش داده اند.

در ماه فوریه قیمت صادراتی ورق گرم حاوی برنز چین رشد چشمگیری داشت از 690 دلار فوب به 770 تا 780 دلار فوب رسید چون تقاضای آن بالا رفت. ولی اخیرا با کاهش تقاضای خارجی قیمت به 710 تا 730 دلار فوب کاهش یافته و هنوز کسی تمایل به خرید در تناژ بالا ندارد.

انتظار می رود روند نزولی تمایل به خرید موجب شود صادرات چین اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن کاهش یابد ولی صادرات آوریل در سطح ماه مارس خواهد بود چون اغلب معاملات آن در ماه فوریه یا مارس بسته شده است. برخی دیگر معتقدند که با توجه به افزایش قیمت فولاد در بازار داخلی چین و بالا رفتن تقاضا در ژاپن و خاوردور پیش بینی می شود که صادرات چین در ماه های آینده صعودی باشد. به رغم کاهش قیمت ها در دیگر مناطق دنیا، چینی ها به دنبال افزایش قیمت محصولات فولادی هستند.

۲۵ فروردین ۱۳۹۰ ۰۸:۰۵
تعداد بازدید : ۵۷۴
کد خبر : ۹,۹۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید