به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خوشبینی دست اندرکاران نسبت به بهبود بازار مقاطع خاورمیانه- 25/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- بسیاری از دست اندرکاران بازار مقاطع در خاورمیانه نسبت به بهبود بازار این محصول در آینده خوشبین هستند. نا آرامی های سیاسی اخیر در این منطقه مشکلاتی را برای صنعت فولاد به وجود آورده است.

اگر چه احتمال افت بازار در کوتاه مدت وجود دارد اما پیش بینی می شود که بازار محصولات فولادی در بلند مدت بهبود یابد. بالا بودن تقاضای میلگرد در قطر می تواند فرصت خوبی برای تولیدکنندگان کشورهای همسایه برای صادرات باشد. هنوز میزان تقاضای مقاطع ساختمانی در خاورمیانه در بلند مدت مشخص نیست اما به دلیل مسائل اخیر در این منطقه بدون شک زمانی که اوضاع بهتر شود، مجددا سرمایه گذاری ها در خاورمیانه بالا خواهد رفت.

تقاضای میلگرد در قطر بالاست اما مقامات این کشور به دنبال افزایش ظرفیت تولید میلگرد در این کشور هستند. پیش  بینی می شود که ساخت کارخانه های جدید در این کشور تا سال 2014 به پایان برسد. برخی از فعالان بازار بر این باورند که حجم سرمایه گذاری ها در خاورمیانه طی چند سال آینده افزایش خواهد یافت.

عده ای اعلام کرده اند که در پی بی ثباتی سیاسی در شمال آفریقا و خاورمیانه بیشتر سرمایه ها به سمت امارات روانه خواهد شد. این در حالی است که برخی با اشاره به بالا بودن حجم فعالیت های ساختماتی و زیربنایی در این کشور طی چند سال گذشته و اشباع بازار امارات اظهار داشته اند که زمانی که ثبات به این منطقه بازگردد، حجم فعالیت های عمرانی در یمن و عربستان بالا خواهد رفت.

۲۵ فروردین ۱۳۹۰ ۰۸:۰۷
تعداد بازدید : ۵۴۰
کد خبر : ۹,۹۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید