به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش موجودی سنگ آهن در بنادر چین- 25/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- تقاضای سنگ آهن کارخانه ها در چین به منظور تکمیل موجودی بالا رفته است به دنبال این امر موجودی این محصول در بنادر این کشور 10 میلیون تن نسبت به اواسط ماه مارس کاهش یافته و به 80 میلیون تن رسیده است.

با توجه به بهبود بازار فولاد در داخل چین و احتمال افزایش قیمت فولاد در این کشور طی فصل جاری، تقاضای سنگ آهن کارخانه ها در چین بالا رفته است. سطح تقاضا در بخش ساختمانی و اتومبیل سازی نیز افزایش یافته است.

قیمت محصولات فولادی در چین بسته به نوع رشدی 15 تا 31 دلاری را در هر تن تجربه کرده است و بسیاری از دست اندرکاران نسبت به افزایش بیشتر قیمت ها طی چند هفته آینده خوشبین هستند. مصرف فولاد در چین معمولا از ماه آوریل تا ژوئن بالا می رود به همین دلیل پیش بینی می شود که رشد قیمت ها در این کشور ماندگار باشد. اکثر کارخانه ها در چین قیمت میلگرد ماه آوریل خود را بالا برده اند به دنبال این امر دلال بازی در بازار افزایش یافته است. احتمال افزایش تقاضای مصرف کننده های نهایی نیز بالاست.

از آنجایی که مدت زمان تحویل سنگ آهن موجود در بنادر پایین می باشد، کارخانه ها در چین بیشتر به دنبال خرید محصولات مورد نیاز خود از بنادر هستند.

قیمت سنگ آهن خلوص 63 تا 5/63 درصد وارداتی در بنادر چین 205 تا 211 دلار هر تن خشک همراه با مالیات ارزش افزوده می باشد که رشدی 15 دلاری را در هر تن نسبت به دو هفته گذشته تجربه کرده است.

۲۵ فروردین ۱۳۹۰ ۰۸:۰۹
تعداد بازدید : ۵۳۵
کد خبر : ۹,۹۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید