به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد در انتظار پایان تنش های خاورمیانه- 27/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- نا آرامی های سیاسی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در حال حاضر بر بازار محصولات فولادی در جهان تاثیر گذاشته است البته هنوز میزان تاثیر این امر بر بازار در بلند مدت مشخص نیست. حجم صادرات بیلت ترکیه، اوکراین و روسیه به دلیل بالا بودن تقاضا در بازار داخلی این کشور ها کاهش یافته است.

پیش بینی می شود که تنش های اخیر در کوتاه مدت موجب افت بازار میلگرد شده اما چشم انداز بازار این محصول در بلند مدت مطلوب به نظر می رسد. قیمت نقدی بیلت طی چند هفته گذشته نزولی بوده و سطح تقاضا پایین. بر اساس شاخص پلتس قیمت این محصول طی ماه گذشته افتی 25 دلاری را در هر تن تجربه کرده و هم اکنون 590 دلار هر تن فوب دریای سیاه می باشد.

عرضه بیلت اوکراین در مقایسه با 550 هزار تن در ماه کاهش یافته و به 450 هزار تن رسیده است. عرضه بیلت روسیه هم پایین آمده است. عده ای از دست اندرکاران نیز اظهار داشته اند که قیمت قراضه به کف خود رسیده و احتمال رشد قیمت این محصول در بازار وجود دارد. در حال حاضر قیمت قراضه سنگین کلاس 1 و 2( 20 – 80 ) در بازار نقدی 437 دلار و 50 سنت هر تن خشک سی اف آر ترکیه می باشد.

قیمت قراضه سنگین ( 30 – 70) هم به دلیل پایین بودن تقاضا پایین آمده و به 420 دلار هر تن سی اف آر ترکیه رسیده است. در حال حاضر بازار الجزایر و تونس بهتر شده است زمانی که تنش های سیاسی آرام شود و دولت های محلی بر ثبات کشور تمرکز کنند، سرمایه گذاری های جدید را بالا خواهند برد. با توجه به افزایش تولید فولاد در هند و کره جنوبی، سهم چین از بازار این کشورها کاهش یافته است.

۲۷ فروردین ۱۳۹۰ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۵۹۲
کد خبر : ۹,۹۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید