به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مازاد ظرفیت در بازار ورق و افت بیشتر قیمت ها - 28/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت نقدی ورق در اکثر مناطق به سقف خود رسیده است اما کاهش قیمت ها با توجه به محصول و منطقه متفاوت می باشد. با توجه به روند صعودی قیمت سنگ آهن، بسیاری از کارخانه ها برای فروش محصولات خود با مشکل روبرو شده اند. اما با توجه به افزایش نرخ بهره در چین و لغو ممنوعیت صادرات سنگ آهن از کارناتاکا احتمالا رشد قیمت سنگ آهن ماندگار نخواهد بود.

پیش بینی میزان تقاضا در چین دشوار شده است. در حالی که عده ای با توجه به سیاست های اخیر دولت پکن بر این باورند که سطح تقاضا کاهش خواهد یافت، برخی نسبت به رشد تقاضا در فصل دوم سال خوشبین هستند. به همین دلیل احتمال افزایش قیمت نقدی میلگرد وجود دارد. به دلیل مشخص نبودن روند آینده قیمت ها در بازار، بائو استیل اخیرا قیمت ورق خود را برای تحویل در ماه مه 31 دلار هر تن کاهش داده است.

به رغم مشخص نبودن روند آینده قیمت ها، قیمت ورق در خاوردور ثابت بوده است. بازار واردات ورق گرم آرام است و سطح خرید پایین. کارخانه ها در چین قیمت 725 تا 740 دلار هر تن سی اف آر ویتنام را برای ورق گرم ضخامت 3 تا 12 میلیمتر پیشنهاد می دهند.

در پی کاهش تقاضای قراضه در ترکیه، قیمت قراضه در بازارهای بین المللی کاهش یافته وعرضه قراضه اروپا و سی آی اس افزایش یافته است. اما تقاضای قراضه در بازار داخلی آمریکا بالا بوده است.

کارخانه ها در شمال آمریکا به منظور جبران رشد هزینه تولید، ورق گرم را در قیمت 875 تا 961 دلار هر شورت تن به فروش می رسانند. هزینه تولید در اروپا بالاتر می باشد چراکه کارخانه ها در این قاره مواد اولیه خود را از بازار آزاد تهیه می کنند. ورق گرم در اروپا در قیمت کمتر از 870 دلار هر تن به فروش می رسد.

تقاضای ورق در اکثر کشورهای عضو گروه همکاری های اقتصادی به غیر از آلمان پایین می باشد و احتمال رشد تقاضا در فصل دوم نیز ضعیف است. به نظر می رسد که اکثر خریداران با مازاد ظرفیت روبرو بوده و موفق به فروش نشده اند. حجم واردات در این کشور ها بالا رفته و سطح تولید نیز بالاست به همین دلیل پیش بینی می شود که مازاد ظرفیت و کاهش قیمت ها روند غالب بازار طی چند ماه آینده باشد.

۲۸ فروردین ۱۳۹۰ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۶۱۱
کد خبر : ۹,۹۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید