به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی 30 درصد کاهش برای قیمت های سنگ آهن

به گزارش بلومبرگ، با توجه به رکود شدید تقاضای فولاد، پیش بینی می شود که شرکت های واله، ریوتینتو و بی اچ پی بیلیتون قیمت مواد اولیه فولاد سازی را در قراردادهای سالیانه خود تا 30 درصد کاهش دهند. به برآورد هشت تحلیلگر، این کاهش می تواند سود شش سال متوالی را از بین ببرد. این 30 درصد کاهش، می تواند بیشترین میزان کاهش قیمت سنگ آهن از سال 1981 باشد.

یکی از تحلیلگران گروه مکواری در لندن اظهار  داشت اوضاع بازار در جهان بحرانی است و احتمال می رود که دستکم تا شش ماه دیگر این وضعیت ادامه یابد.

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط گروه مکواری، صنعت فولاد چین در صدد است قیمت سنگ آهن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از سوی دیگر، تولید کنندگان سنگ آهن نیز به دنبال آن هستند که قیمت سنگ آهن را تا 5 درصد برای قراردادهای 2009 افزایش دهند. زیرا آن ها معتقدند که قیمت ها به کف خود رسیده است.

یکی از تحلیل گران " کامرزبانک" در فرانکفورت نیز اظهار داشت: " بر خلاف تولید کنندگان سنگ آهن، ما هیچ نشانی از بهبود در تقاضای سنگ آهن نمی بینیم. برعکس، احتمال کاهش شدید قیمت سنگ آهن را نیز می دهیم که این امر، بر قیمت قراردادی آن نیز تاثیر خواهد گذاشت."   
۱۱ اسفند ۱۳۸۷ ۱۲:۳۹
تعداد بازدید : ۷۶۷
کد خبر : ۹۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید