به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

از سرگیری واردات قراضه در ترکیه- 28/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه ها در ترکیه به منظور تکمیل موجودی، واردات قراضه خود را از سر گرفته اند و پیش بینی می شود که چند محموله دیگر نیز در آینده نزدیک در این کشور خریداری شود.

آخرین بار 5 محموله قراضه مخلوط که شامل قراضه سنگین کلاس 1 و 2 ( 80-20)، قراضه خرد شده و قراضه با کفیت می باشد از آمریکا وارد این کشور شده بود. قراضه سنگین کلاس 1 و 2 ( 20 – 80) در قیمت 445 دلار هر تن، قراضه خرد شده در قیمت 450 دلار هر تن و قراضه با کیفیت در قیمت 455 دلار هر تن سی اف آر ترکیه وارد این کشور شده بود. اواخر هفته گذشته چند محموله دیگر نیز در ترکیه در همین قیمت ها معامله شده بود.

قیمت پیشنهادی قراضه عرضه کنندگان آمریکایی افتی 5 دلاری را در هر تن نسبت به هفته گذشته تجربه کرده است. در حال حاضر قراضه سنگین کلاس 1 و 2 ( 20 – 80) در قیمت 445 دلار هر تن سی اف آر و قراضه خرد شده در قیمت 450 دلار هر تن سی اف آر پیشنهاد می شود. عرضه کنندگان قراضه اروپا نیز خواستار صادرات قراضه سنگین کلاس 1 و 2( 30 – 70) در قیمت 420 دلار هر تن سی اف آر هستند.

با توجه به پایین بودن قیمت محصولات تمام شده، عرضه کنندگان قراضه مجبور به کاهش قیمت محصولات خود خواهند شد. برخی از کارخانه ها در ترکیه چند محموله کوچک قراضه را از دریای سیاه در قیمت 422 دلار هر تن سی اف آر وارد کرده اند.

از آنجایی که موجودی انبارها در ترکیه پایین است احتمالا آنها به زودی وارد بازار خرید خواهند شد. اما هنوز مشخص نیست که این امر منجر به افزایش قیمت ها خواهد شد یا نه. افزایش تقاضای قراضه در چین نیز می تواند به رشد قیمت قراضه کمک کند. به دلیل پایین بودن تقاضای قراضه در ترکیه، آمریکایی ها به فروش محصولات خود به چین روی آورده اند.

گزارش ها نشان می دهد که کارخانه ها در چین و کره جنوبی قراضه را طی دو هفته گذشته در قیمت 477 تا 480 دلار هر تن سی اف آر خریداری کرده اند اما این امر نتوانسته به رشد قیمت قراضه کمک کند.

قیمت قراضه حاصل از اوراق کشتی وارداتی به ترکیه هم به دلیل افت قیمت قراضه وارداتی 10 دلار هرتن کاهش یافته است این در حالی است که تقاضای این محصول بالا می باشد. در حال حاضر قراضه حاصل از اوراق کشتی در حدود قیمت 435 دلار هر تن معامله می شود.

۲۸ فروردین ۱۳۹۰ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۶۰۱
کد خبر : ۹,۹۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید