به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

استراتژی انرژی روسیه تا سال 2035

پایگاه خبری فولاد ایران - «استراتژی انرژی روسیه تا سال 2035»، سندی است که اولویت‌های استراتژیک این کشور را در بخش انرژی نشان می‌دهد و توسط وزارت انرژی روسیه هر 5 سال یکبار منتشر می‌شود. آخرین گزارش این وزارتخانه وضعیت متناقض بخش انرژی روسیه را به خوبی نشان می‌دهد، زیرا وجود علایق متناقض فراوان، مانع از ایجاد یک چشم‌انداز بلندمدت و منسجم شده است.

 چالش‌های این بخش نمایانگر وضعیت کلی اقتصاد روسیه نیز هست و درک روشنی در مورد مسیر کلی توسعه اقتصادی این کشور وجود ندارد. آیا روسیه قصد دارد به اتحاد جماهیر شوروی بازگردد و در نتیجه انزوا بیشتر، یک بخش دولتی در حال رشد و یک اقتصاد به طور فزاینده اداری را تجربه کند یا سعی خواهد کرد با وجود روندهای فعلی، کارآفرینی و فعالیت بخش خصوصی، اقتصاد بازار و همکاری اقتصادی بین‌المللی را افزایش دهد؟

 این کشور ابتدا باید رویکرد خود را از بین انزوا یا همکاری بین‌المللی؛ مشاغل خصوصی یا دارایی‌های تحت کنترل دولت؛ و یک سیستم مبتنی بر بازار یا یک سیستم کنترل مرکزی انتخاب نماید.

 اندیشکده شورای آتلانتیک در گزارشی با عنوان «استراتژی انرژی روسیه» به بررسی مسائل فوق پرداخته است. بنا بر یافته‌های این گزارش، اهداف رسمی استراتژی انرژی روسیه تا سال 2035 عبارتند از؛ حفظ جایگاه روسیه در بازارهای جهانی انرژی، تنوع بازار با سهم قابل توجه بیشتری از بازارهای آسیا، در دسترس بودن انرژی با قیمت مناسب برای مصرف‌کنندگان داخلی، کاهش شدید در شدت انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای و توسعه سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر.


🌐کانال اکونومیست فارسی

۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۹۰۳
کد خبر : ۵۲,۷۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید