به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انعقاد بزرگترین توافق نامه تجارت آزاد در جهان با شرکت چین

پایگاه خبری فولاد ایران -

🔹چین و 14 کشور دیگر آسیایی بزرگترین توافق نامه تجارت آزاد در جهان را منعقد می کنند.

🔹به گزارش بلومبرگ، طرفین این سند را در اجلاس آسه آن ، که 12 تا 15 نوامبر برگزارمی شود، امضا می کنند.

🔹کشورهایی از ژاپن گرفته تا استرالیا و نیوزیلند با جمعیت 2.2 میلیارد نفر در این توافق نامه شرکت خواهند کرد.

🔹هدف از این توافق نامه کاهش حقوق گمرکی، تقویت زنجیره های صادرات با استفاده از قوانین یکنواخت برای تعیین کشور مبدا کالا و همچنین سیستماتیک کردن قوانین جدید برای تجارت الکترونیکی است.

🔹چین بزرگترین تونل راه آهن زیر دریایی جهان را احداث می کند
ظهور چنین توافقی بین کشورهای آسیایی می تواند به ضرر برخی شرکت های آمریکایی و سایر شرکت های چند ملیتی خارج از منطقه تجارت آزاد باشد. این ضرر به ویژه به دلیل امضای سندی در سال 2017 توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج واشنگتن از پیمان تجاری اقیانوس آرام یا شراکت ترنس-پسیفیک (TPP) که در آن قرار بود منطقه تجارت آزاد در آسیا و اقیانوسیه ایجاد شود، محسوس خواهد بود.

🔹علاوه بر این ، با کنار گذاشته شدن یا شراکت ترنس-پسیفیک، ایالات متحده توانایی متعادل سازی موثرتر نفوذ رو به رشد چین بر همسایگان منطقه ای خود را از دست داده است.

🔹پیش از این، بلومبرگ تسلط اقتصادی چین بر ایالات متحده را پیش بینی کرده بود. طوری که تحلیلگران خاطرنشان کردند اگر در سالهای آینده نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چین در سطح فعلی باقی بماند، در این صورت اقتصاد این کشور که در رده دوم جهان قرار دارد ظرف 10 سال از ایالات متحده پیشتاز رتبه بندی در حال حاضر پیشی خواهد گرفت.

🌐کانال اکونومیست فارسی
۲۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۷۸۳
کد خبر : ۵۶,۱۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید