به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انعقاد بزرگترین توافق نامه تجارت آزاد در جهان (جای خالی آمریکا)

پایگاه خبری فولاد ایران -

چین و 14 کشور دیگر آسیایی بزرگترین توافق نامه تجارت آزاد در جهان را منعقد می کنند. طرفین این سند را در اجلاس آسه آن ، که 12 تا 15 نوامبر برگزارمی شود ، امضا می کنند.

کشورهایی از ژاپن گرفته تا استرالیا و نیوزیلند با جمعیت 2.2 میلیارد نفر در این توافق نامه شرکت خواهند کرد. هدف از این توافق نامه کاهش حقوق گمرکی ، تقویت زنجیره های صادرات با استفاده از قوانین یکنواخت برای تعیین کشور مبدا کالا و همچنین سیستماتیک کردن قوانین جدید برای تجارت الکترونیکی است .

 ظهور چنین توافقی بین کشورهای آسیایی می تواند به ضرر برخی شرکت های آمریکایی و سایر شرکت های چند ملیتی خارج از منطقه تجارت آزاد باشد. این ضرر به ویژه به دلیل امضای سندی در سال 2017 توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، در مورد خروج واشنگتن از پیمان تجاری اقیانوس آرام یا شراکت ترنس-پسیفیک (TPP) ، که در آن قرار بود منطقه تجارت آزاد در آسیا و اقیانوسیه ایجاد شود ، محسوس خواهد بود. علاوه بر این ، با کنار گذاشته شدن یا شراکت ترنس-پسیفیک ، ایالات متحده توانایی متعادل سازی موثرتر نفوذ رو به رشد چین بر همسایگان منطقه ای خود را از دست داده است.

پیش از این ، بلومبرگ تسلط اقتصادی چین بر ایالات متحده را پیش بینی کرده بود. طوری که تحلیلگران خاطرنشان کردند ، اگر در سالهای آینده نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چین در سطح فعلی باقی بماند ، در این صورت اقتصاد این کشور که در رده دوم جهان قرار دارد ، ظرف 10 سال از ایالات متحده ، پیشتاز رتبه بندی در حال حاضر پیشی خواهد گرفت .

بلومبرگ فارسی✔️
۲۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۸۰۴
کد خبر : ۵۶,۱۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید