به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مقررات چین و سرکوب میلیاردها سهام فناوری

پایگاه خبری فولاد ایران - مقامات چینی در چند ماه گذشته تعدادی قانون وضع کرده اند که عمدتاً بخش فناوری را هدف گرفته است، اقدامی که سرمایه گذاران را به وحشت انداخته و ارزش میلیارد ها دلار از غول های اینترنتی این کشور را از بین برده است. این مصوبات در نوامبر سال گذشته زمانی آغاز شد که عرضه عمومی اولیه شرکت فناوری مالی جک ما، به حالت تعلیق درآمد. به گزارش فولاد ایران، از آن زمان، قانونگذاران قوانین ضد انحصاری را با تمرکز بر اصطلاح "اقتصاد پلتفرمی" معرفی کرده اند که به طور گسترده به شرکت های اینترنتی اشاره می کند که خدمات مختلفی را از تجارت الکترونیکی تا تحویل غذا ارائه می دهند.


این مقررات همچنین برای تقویت قوانین امنیت و حفاظت از داده ها در نظر گرفته شده و شرکت های فناوری را با تحقیقات و مجازات روبرو کرده است. اما خطرات احتمالی برای سرمایه گذاران سهام فناوری چین در آینده چیست؟


عدم قطعیت مقررات


علی رغم اینکه هفته گذشته سهام های فناوری چین شاهد افزایش یک روزه عظیمی بودند اما با تصویب این مقررات، سهام فناوری در روزهای معاملاتی بعدی مجدداً سقوط کرد و این نشان دهنده رویکرد محتاطانه سرمایه گذاران است که به دلیل خطرات نظارتی محتاطانه عمل می کنند.


شرکت های فناوری چینی از زمان مدیریت رئیس جمهور دونالد ترامپ درگیر نبرد ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و چین هستند و گفته می شود یکی از نگرانی های دیگر این شرکت ها این است.

بسیاری از شرکت های چینی از جمله علی بابا و بایدو در فهرست ایالات متحده برای جلوگیری از این خطرات فهرست های ثانویه را در هنگ کنگ ارائه دادند.


ممکن است شرکت های فناوری مجبور شوند قبل از اعمال سیاست های برجسته، شیوه های تجاری خود را تغییر دهند. این امور شامل جمع آوری داده ها، محتوای و استفاده از الگوریتم هایی برای کاربران است. هنگامی که شرکت علی بابا طی تحقیقات ضد انحصار در اوایل سال جاری جریمه شد، قانونگذاران گفتند در حال بررسی روشی هستند که تجار را مجبور می کند به جای اجازه کار با هر دو پلتفرم، یکی از دو پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنند. هرچند گفته می شود این عمل رقابت را از بین می برد. هنوز مشخص نیست که آیا این روش می تواند تأثیر مؤثری بر مدل های تجاری و در نهایت سود شرکت ها داشته باشد.


منبع: CNBC

۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۵۵۸
کد خبر : ۵۸,۵۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید