به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تأثیر اورگراند بر ارزش یوان

پایگاه خبری فولاد ایران - اخبار منفی در مورد اورگراند بازارهای سراسر جهان را متزلزل کرده است. برخی تحلیلگران اطمینان دارند که این امر موجب کاهش ارزش پول ملی چین می شود. اما برخی دیگر اظهار می کنند مسئله اورگراند یک مشکل گذراست که تأثیری بر ارزش یوان نخواهد گذاشت.


به گزارش فولاد ایران، اورگراند بیش از 300 میلیارد دلار بدهی دارد، معادل بیش از 2 درصد از تولید ناخالص داخلی چین، بدون در نظر گرفتن تاثیر بالقوه آن بر تامین کنندگان بازارها و صنایع محلی. با وجود این که یوان چهار روز قبل از اولین مهلت بازپرداخت سود این شرکت، 0.9 درصد افت کرد اما پس از آن با نوسانات یک ماهه به سطح اولیه سپتامبر بازگشت. تحلیلگران مورگان استنلی به رهبری چتن آهیا، اقتصاددان ارشد آسیایی در یادداشتی که 23 سپتامبر منتشر کرد، نوشتند: یکی از دلایل اصلی ثبات دوباره یوان، بانک مرکزی چین است که به محض افت ارزش یوان وارد عمل می شود.

اریک نلسون از ول فارگو می گوید چه این شرکت در بازپرداخت بدهی های موفق باشد یا خیر، بعید است ارزش یوان را کاهش داده و به سطح نوامبر 2020 برساند.


استراتژیست های دیگر خطر افزایش بازدهی اوراق قرضه امریکا را برای یوان بیشتر از اورگراند می دانند. آیریس پانگ، اقتصاددان ارشد چینی انتظار دارد که با افزایش بازدهی اوراق ایالات متحده تا پایان سال، ارزش یوان اندکی کاهش یابد. وی گفت که فکر می کند تاثیر اورگراند بر این ارز بسیار ناچیز خواهد بود، اما افزایش مجدد دلار می تواند فشار نزولی را بر یوان اعمال کند. بازده اوراق ده ساله خزانه داری ایالات متحده در جلسه سه شنبه نیویورک به بیش از 1.56 درصد رسید که بالاترین سطح از 16 ژوئن است. این امر ارزش یوان چین را کاهش داد و آن را به 7 دلار برای هر یوان رساند. حتی چرخه اقتصادی ضعیف چین واحد پول آن را تا پایان ژوئن در برابر دلار تغییر نداد. کارشناسان می گویند سطح بالای مازاد تجاری چین که از زمان شروع کرونا بیش از 50 درصد رشد داشته، حتی با وجود بحران های جاری، به حفظ ارزش یوان کمک می کند.


منبع: Bloomberg

۱۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۶۳۱
کد خبر : ۵۸,۸۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید