به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش شگفت انگیز تولید نفت ونزوئلا

پایگاه خبری فولاد ایران - با وجود چند دهه تحریم های سخت آمریکا و زیرساخت های در حال فروپاشی انرژی، شرکت ملی نفت ونزوئلا با گزارشی در مورد افزایش قابل توجه تولید نفت خام برای نوامبر ۲۰۲۱، ناظران را متحیر کرده است. گزارش ماهانه بازار نفت اوپک برای دسامبر ۲۰۲۱ نشان می دهد که ونزوئلا به طور متوسط روزانه ۸۲۴ هزار بشکه نفت در روز از ماه نوامبر ۲۰۲۱ تولید کرده است. این نمایانگر افزایش ۹ درصدی در مقایسه با یک ماه قبل و تقریبا دو برابر ۴۳۴ هزار بشکه در روز در مدت مشابه سال قبل است.


به گزارش فولاد ایران، افزایش تولید نفت ونزوئلا را می توان به طیفی از عوامل ارتباط داد. قرارداد بین کاراکاس و تهران برای تقویت تولید نفت خام ونزوئلا و افزایش تولید این کشور در نوامبر ۲۰۲۱ از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت ملی نفت ونزوئلا از عرضه پایدار میعانات گازی ایران به عنوان فرصتی برای افزایش تولید نفت خام فوق سنگین در کمربند اورینوکو استفاده می کند. این شرکت کمک هایی از شرکت ملی نفت چین نیز برای تقویت عملیات خود بهره مند می شود.


از دیگر دلایل اصلی افزایش تولید نفت ونزوئلا، توانایی شرکت ملی نفت این کشور برای تسویه بدهی های معوقه با شرکت های خدمات نفتی محلی بوده است. این مساله باعث افزایش چشمگیر در حفاری، تعمیر چاه و دیگر فعالیت های توسعه ای شده است.


منبع: Oilprice

۱۳ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۵۸۸
کد خبر : ۵۹,۹۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید