به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فولاد سبز با استفاده از انرژی خورشیدی

فولاد سبز با استفاده از انرژی خورشیدی

 

پایگاه خبری فولاد ایران - از آنجایی که جهان هر روز توجه بیشتری به محدود کردن افزایش دمای کره زمین دارد، صنایع مختلف در سرتاسر دنیا در تلاشند تا انتشار آلاینده ها و استفاده از سوخت های فسیلی را تا حد امکان محدود کنند، از جمله غول هایی مانند شرکت های  آمازون، اپل و والمارت. به دنبال این رشد تقاضای انرژی‌های تجدیدپذیر، تأسیسات فولادسازی نیز به طور فزاینده‌ای در حال بررسی فرصت‌هایی هستند تا از انرژی خورشید برای تولید فولاد بهره ببرند.


به گزارش فولاد ایران،  فولاد، صنعتی با آلاینده های کربنی و گازهای گلخانه ای بالاست، اما همچنین یکی از صنایعی است که نقشی حیاتی در تولید مواد مورد نیاز برای گذار به سمت یک مدل اقتصادی پایدارتر در دنیا نیز ایفا می کند. توربین‌های بادی، مزارع خورشیدی، سدهای برق آبی و غیره، همگی زیرساخت‌های فولادی دارند که از تولید انرژی‌های تجدیدپذیر پشتیبانی می‌کند.
اگر جهان بخواهد با موفقیت تأثیرات تغییرات آب و هوایی را محدود کند، برای رسیدن به آن به فولاد متکی خواهد بود. این صنعت هم برای بهبود کارایی جرخه تولیدش سخت کار کرده و امروزه تولید یک تن فولاد 40 درصد انرژی کمتری نسبت به سال 1960 مصرف می کند و قرار است انرژی خورشیدی نیز نقشی کلیدی در بهبود پایداری صنعت فولاد ایفا کند.


تولید فولاد سنتی از مقادیر زیادی انرژی سوخت های فسیلی برای تولید دمای مورد نیاز استفاده می‌کند، اما سه شرکت برتر تولید کننده فولاد جهان جهشی به سمت تولید فولاد با انرژی خورشیدی داشته اند. از جمله کارخانه اوراز در امریکای شمالی با پروژه انرژی خورشیدی 300 مگاواتی، کارخانه نوکور امریکا با پروژه 250 مگاواتی انرژی خورشیدی و تاتا استیل هند یا یک پروژه خورشیدی 41 مگاواتی.


فولاد تولید شده توسط این شرکت‌های مبتکر یکی از سبزترین فولادهای روی کره زمین خواهد بود ولی در کل صنعت فولاد جهان فقط با هر چه دورتر شدن از مصرف فزاینده زغال سنگ می تواند به سمت پایدارتر شدن گام های بزرگتری بردارد.


منبع: world steel
ترجمه: مونا تابان

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۶۸۹
کد خبر : ۶۰,۳۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید